۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبر: 85555229
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زلزله کاشمر ۲۱ هزار میلیارد ریال خسارت به بارآورد

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زلزله ۲۹ خرداد ماه سال جاری در کاشمر ۲۱ هزار و ۶۹ میلیارد ریال خسارت در بخش های مختلف خانگی، زیرساختی و کشاورزی این شهرستان ایجاد کرده است.

سید رضا عباسی نیشابوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر زلزله یاد شده ۹۵۲ واحد مسکونی شهری و هزار و ۵۵۱ واحد مسکونی روستایی به کلی آسیب دیده و نیازمند تخریب و ساخت دوباره هستند.

وی گفت: همچنین ۲ هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی شهری و هزار و ۲۰۷ واحد مسکونی روستایی شهرستان کاشمر دچار خسارت شده و نیاز به تعمیر دارند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی مجموع خسارات وارده به منازل مسکونی در شهرستان کاشمر را ۱۸ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علت افزایش شمار واحدهای آسیب دیده از زلزله و منازل نیازمند بازسازی مجدد و تعمیر در کاشمر، وقوع پس لرزهای متوالی و آسیب دیدن دوباره واحدهای ناایمن بوده است.

عباسی نیشابوری اضافه کرد: زلزله به تاسیسات زیربنایی کاشمر نیز آسیب رسانده چنانچه خطوط انتقال آب و شبکه برق، ساختمان های اداری دولتی، مدارس، شبکه انتقال گاز و خطوط و تجهیزات مخابراتی در این زمین لرزه ۲ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال خسارت دیده اند.

وی گفت: میزان خسارت وارده به تاسیسات کشاورزی از جمله برخی گلخانه ها و دامداری ها در زلزله کاشمر نیز ۶۶۸ میلیارد ریال تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، بر اثر زلزله پنج ریشتری ۲۹ خرداد ماه در کاشمر چهار نفر فوت و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شدند.

جمعیت شهرستان کاشمر ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha