رونمایی از جدیدترین راه یافتگان به تالار مشاهیر کشتی جهان

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی کشتی، چند قهرمان المپیک را در فهرست جدید تالار مشاهیر خود قرار داد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی المپیک پاریس در حالی ۱۵ تا ۲۱ مرداد برگزار می‌شود که اتحادیه جهانی کشتی، پذیرفتگان جدید حاضر در تالار مشاهیر خود را معرفی کرد.

استیو گنوت دارنده مدال طلا و برنز المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در کشتی فرنگی و از کشور فرانسه است. او در المپیک پکن، پس از ۸۴ سال دومین مدال طلای کشتی فرنگی فرانسه را پس از امیل پویلو به دست آورد. گنوت همچنین یک نشان نقره جهانی را در سال ۲۰۰۷ برای کشورش بدست آورد. او را می‌توان الهام بخش نسلی جدید از کشتی‌گیران فرانسوی معرفی کرد.

مهم‌ترین دیدار گنوت در المپیک ۲۰۱۲ به تقابل سعید عبدولی بازمی‌گردد؛ او در دیداری بحث برانگیز که اشتباهات داوری در آن بسیار دخیل بود توانست با نتیجه ۳ برصفر نماینده کشورمان را شکست دهد. با شکست گنوت در مرحله بعدی و نرسیدن به دیدار فینال، عبدولی از مسابقات حذف شد.

رونمایی از جدیدترین راه یافتگان به تالار مشاهیر کشتی جهان

دیگر کشتی‌گیر، ماولت باتیروف روسی است توانست ۲ نشان طلای المپیک در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ در کشتی آزاد را برای کشورش ضرب کند. او همچنین یک نشان طلا و یک برنز جهانی را در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به دست آورد. این آزادکار روس در اوزان ۵۵ و ۶۰کیلوگرم توانست با فنون خاص خود، تحسین علاقه‌مندان به این ورزش را برانگیزد.

رونمایی از جدیدترین راه یافتگان به تالار مشاهیر کشتی جهان

تونیا وربیک سرمربی فعلی کشتی زنان کانادا نیز در دوران حرفه‌ای خود در بازی‌های آتن، مدال نقره گرفت و چهار سال بعد در پکن یک برنز به مجموعه خود اضافه کرد و با کسب مدال نقره المپیک لندن، هت‌تریک مدال‌هایش تکمیل شد. او همچنین یک نشان نقره و ۲ نشان برنز جهانی رانیز کسب کرده است.

رونمایی از جدیدترین راه یافتگان به تالار مشاهیر کشتی جهان

لوون جولفالاکیان فرنگی‌کار ارمنستانی که در المپیک ۱۹۸۸ سئول به نشان طلا رسید، دیگر نفر راه یافته به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی است. او در رقابت‌های جهانی یک نشان طلا و یک برنز را برای کشورش به ارمغان آورد. طلای المپیک، طلای قهرمانی جهان و طلای قهرمانی اروپا دیگر افتخارات این کشتی‌گیر اسبق ارمنستان است، او در تمام مبارزات خود به صورت یک طرفه پیروز شد. جولفلاکیان پس از اتمام دوران حرفه‌ای به مربیگری روی آورد. پسر بزرگ وی نیز در المپیک لندن به نشان نقره رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha