عبدولی: دبیر در کشتی گُل کاشت؛ سرباز ورزش ایران هستم و آماده خدمت

تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو، نقش رئیس فدراسیون کشتی را در مسیر موفقیت‌های این رشته ارزشمند دانست و گفت: علیرضا دبیر در مدت حضورش در فدراسیون، توانست در فراهم کردن امکانات و مسائل فنی نقش به‌سزایی را برای موفقیت کشتی ارائه کند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس دست به کار بزرگی زد و توانست ۲ نشان طلا، یک نقره و یک برنز کسب کند. در ترکیب کشتی فرنگی کشورمان، خوزستان با ۵ سهمیه بیشترین جایگاه را در اختیار داشت. فرنگی‌کاران خوزستانی در پاریس یک نشان طلا توسط سعید اسماعیلی، یک نقره توسط علیرضا مهمدی و یک برنز از سوی امین میرزازاده بدست آوردند.

سعید عبدولی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص موفقیت خوزستانی‌ها در المپیک، توضیح داد: خوزستان مهد کشتی فرنگی کشور است و در این سال‌ها توانسته مسیر خود را پیدا کرده و به موفقیت‌های متعددی برسد. خوشحالم در بعد قهرمان و فنی، همه ملی‌پوشان و مربیان به پختگی خوبی رسیده‌اند. در زمان ما قهرمان شدن بسیار سخت بود، اما هم اینک مسیر به خوبی هموار شده و کشتی خوزستان روز به روز در مسیر اقتدار قرار خواهد گرفت. در حال حاضر کشتی در ۱۰وزن جهانی و ۶ وزن المپیکی مدال می‌گیرد که این نشان از درایت خوب رئیس فدراسیون دارد. علیرضا دبیر حرکت قشنگی را در فدراسیون بنا نهاد و با فراهم کردن امکانات مختلفی از جمله زیر ساختی، تغذیه، فنی، مشاوره و بدنسازی، کمک زیادی به کشتی کشور کرد. او برای موفقیت کشتی‌گیران، پاداش‌هایی را در زمان کسب مدال به ملی‌پوشان داد که خاص و ارزشمند است. همچنین، رئیس و نایب رئیس هیات کشتی خوزستان در سال منتهی به المپیک، به این ورزش کمک زیادی کردند که این اقدام ارزشمند برای کشتی خوزستان بسیار تاثیرگذار بود.

عبدولی: دبیر در کشتی گُل کاشت؛ سرباز ورزش ایران هستم و آماده خدمت

دارنده نشان طلای جهان در خصوص طلای ارزشمندی که سعید اسماعیلی در پاریس ضرب کرد، بیان کرد: سعید توانست با تلاش زیاد، نخستین طلای المپیک را برای استان خوزستان به ارمغان آورد. او کشتی‌گیری شش‌دانگ است و اگر مسیرش را اشتباه نرود، می‌تواند در ۲ تا سه المپیک دیگر نیز برای این استان مدال کسب کند. همچنین، امین میرزازاده به لحاظ فنی و اخلاقی یکی از کشتی‌گیران مطرح کشور است که در سنگین وزن توانست توانمندی خود را به خوبی به نمایش بگذارد. علیرضا مهمدی نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم خودش را ثابت کرد و اگر بتواند حواشی خود را کنار بگذارد، قطعا به مدال‌های بیشتری می‌رسد.

وی بیان کرد: میرزازاده با توجه به سن و سالی که دارد می‌تواند همچنان فرم ایده آل خود را حفظ کند. در سنگین وزن همانگونه که دیدید میخاییل لوپز توانست با بیش از ۴۰سال پنجمین مدال طلای المپیکی خود را کسب کند. اکنون میرزازاده مسیر خوبی برای رسیدن به مدال‌های متعدد دارد.

عبدولی: دبیر در کشتی گُل کاشت؛ سرباز ورزش ایران هستم و آماده خدمت

دارنده ۲ نشان برنز جهان در پاسخ به این سئوال که آیا پیشنهادی برای حضور در کادر فنی تیم ملی داشته است؟ خاطر نشان کرد: تاکنون پیشنهادی در خصوص مربیگری در تیم ملی نداشته‌ام و هر وقت بخواهند، در خدمت تیم ملی خواهم بود. در گذشته نیز هیچ وقت از مسیر رفاقت وارد تیم نشدم تا خودم را سفارش کنم. در حال حاضر هم بیشترین تلاشم برای موفقیت پسران و برادرانم در کشتی است.

عبدولی توضیح داد: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ام، هر موقع از من دعوت شود، از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد، چراکه سرباز این ملت و وطن هستم.

عبدولی: دبیر در کشتی گُل کاشت؛ سرباز ورزش ایران هستم و آماده خدمت

وی در خصوص نقش مربیان سازنده، گفت: نقش مربیان سازنده در پرورش و رشد استعدادها، ۹۰درصد است، چرا که تمامی کارها و آموزش استعدادها بر دوش آنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha