پارک علم و فناوری استان سمنان در حوزه روابط بین‌الملل برتر کشور شد

شاهرود - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: این مجموعه بر اساس شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رتبه نخست کشوری را در شاخص روابط بین‌الملل کسب کرد.

محسن نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارک علم و فناوری استان سمنان در حوزه بین‌الملل اقدام‌های گسترده‌ای از جمله ایجاد مرکز همکاری‌های بین‌الملل پارک و تثبیت پایگاه همکار بین‌الملل با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری داشت.

وی از ایجاد دفتر توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات در این پارک خبر داد و گفت: امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با چندین پارک بین‌المللی تاکنون محقق شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ابراز کرد: برخی از این گونه اقدام‌ها در راستای گسترش روابط بین المللی موجب شد تا رتبه نخست کشوری در این حوزه را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان در شهریور ۱۳۸۱ تاسیس شد، افزود: حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و فراهم‌سازی محیطی مناسب برای استقرار و توسعه شرکت‌های فناور از جمله اهداف راه‌اندازی این پارک بود.

نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان زیر پوشش پارک قرار دارند، اظهار کرد: پردیس مرکزی این پارک، با مساحتی بیش از ۵۰ هکتار در شاهرود مستقر است.

پارک علم و فناوری استان سمنان در حوزه روابط بین‌الملل برتر کشور شد

وی پارک استان سمنان را توسعه‌یافته و در سطح یک کشور معرفی کرد و گفت: این پارک در زمره بزرگ‌ترین پارک‌های علم و فناوری کشور است و دبیرخانه منطقه سه فناوری محسوب می شود.

فعالیت ۶ مرکز رشد و فناوری در استان سمنان

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: این مجموعه دارای ۶ مرکز رشد و فناوری اصلی در شهرهای مختلف استان است که به منظور حمایت از فناوران و شرکت‌های نوپا تاسیس شده‌اند.

وی به فعالیت مراکز و پردیس‌های تخصصی پارک اشاره کرد و افزود: مرکز تخصصی هوش مصنوعی از جمله این مراکز است که علاوه بر دارا بودن زیرساخت‌های مناسب، تجهیزات پیشرفته و فضای کار اشتراکی، خدمات تخصصی متنوعی را در حوزه هوش مصنوعی ارایه می‌دهد.

این مسوول مرکز رویش فناوری را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم و در حال توسعه پارک علم و فناوری استان سمنان برشمرد و گفت: این مرکز شامل ۲۴ کارگاه نیمه‌صنعتی با مساحتی بیش از چهار هزار ۲۰۰ متر مربع است که با هدف تامین فضای کار مناسب در اختیار شرکت‌های مستقر در پارک قرار داده است.

وی پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال را یکی دیگر از مراکز راهبردی پارک نام برد و اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای بیش از هفت هزار مترمربع یکی از بزرگترین مراکز تخصصی کشور است که در زمینه بلاک‌چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تولید محتوای دیجیتال، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعالیت می‌کند.

فعالیت پردیس فناوری سلامت شاهوار و دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: پردیس فناوری سلامت شاهوار یکی دیگر از مجموعه‌های فناورانه و تقاضامحور است که به منظور حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت ایجاد شد.

وی اظهار کرد: وجود ظرفیت‌های فراوان استان سمنان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی باعث شد پارک علم و فناوری استان سمنان با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی، دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی شاهوار را به عنوان یکی دیگر از پردیس‌های تخصصی خود راه‌اندازی کند.

نظری تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه کشاورزی می‌توانند در این پردیس تخصصی استقرار یابند و از حمایت‌های ویژه پارک استان بهره‌مند شوند.

وی از استقرار صندوق پژوهش و فناوری در مجاورت این پارک خبر داد و گفت: وظیفه اصلی این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شرکت‌ها و طرح‌های فناورانه است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ابراز کرد: اشتغال پایدار، خلق ثروت، توسعه فناوری و نوآوری و همچنین رفع نیازهای فناورانه صنعت و جامعه از اهداف راهبردی این پارک است.

پارک علم و فناوری استان سمنان در حوزه روابط بین‌الملل برتر کشور شد

کسب نشان «لیاقت سرو»

به گزارش ایرنا، دومین دوره اعطای نشان ملی«سرو» به روسای برگزیده و ممتاز دانشگاه‌ها، موسسه های آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در روز اول مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این آیین که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، نشان «لیاقت سرو» به پاس خدمات و فعالیت‌های ویژه در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور به «محسن نظری» رییس پارک علم و فناوری استان سمنان اهدا شد.

جامعیت، عملکرد مبتنی بر شایستگی، مدیریت نوآورانه، مدیریت سرمایه انسانی، ثروت‌آفرینی دانش‌محور و فعالیت‌های توسعه‌ای و ارزیابی‌های چندگانه وزارت عتف، ملاک این انتخاب بود.

در سراسر کشور به ۱۴ رییس و برگزیده نشان ملی «سرو» اعطا شد که در بین پارک‌های علم و فناوری کشور، پارک علم و فناوری استان سمنان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به عنوان ۲ مجموعه پیشرو، این نشان ملی را دریافت کردند.

پارک علم و فناوری استان سمنان دارای ۶ پردیس تملیکی در کل استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha