پیشرفت زیرسازی مجتمع دامپروری سامان چهارمحال و بختیاری ۵۰ درصد رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع دامپروری دام سنگین سامان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین‌ برزگر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع دامپروری دام سنگین سامان تاکید کرد: اجرای این طرح از سال گذشته متناسب با سند آمایش سرزمینی و با توجه به نرخ بالای بیکاری آغاز شد.

وی افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری، وضعیت مطلوب انرژی برق، آب و گاز و همچنین کمبود بارش‌ها در نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی ۴۳ مجتمع دامپروری در ۴۳ شهر استان از سال گذشته در دستورکار قرار گرفت.

برزگر تصریح کرد: در این مدت صدور مجوز برای راه‌اندازی ۲۹ مجتمع گلخانه‌ای از سوی بخش خصوصی و ساخت ۱۳ شهرک گلخانه‌ای از طرف بخش دولتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

وی یادآور شد: از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ساخت ۱۹ مجتمع و شهرک گلخانه‌ای با ۶۵۰ هکتار وسعت و اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مجتمع دامپروری سامان ۵۸ هکتار وسعت و ظرفیت راه‌اندازی ۱۶۹ واحد را دارد.

پیشرفت زیرسازی مجتمع دامپروری سامان چهارمحال و بختیاری ۵۰ درصد رسید

دلشاد جهانبخشی تاکید کرد: با راه‌اندازی مجتمع دامپروری سامان زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم ۴۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای راه‌اندازی مجتمع دامپروری سامان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی تامین و هزینه شده است و تا ۲ ماه دیگر تحویل بهره‌برداران می‌شود.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha