دولت دکتر پزشکیان امید تازه‌ای به فعالان اقتصادی تزریق کرد
عکس آرشیو است

 گرگان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: دکتر پزشکیان بعد از انتخابات ریاست جمهوری، نخستین نشست خود را با فعالان اقتصادی برگزار کرد و امید برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این بخش را زنده کرد.

به گزارش ایرنا، امیر یوسفی روز پنجشنبه در نشست خبری، اظهار امیدواری کرد دولت چهاردهم با انتخاب وزرا و استانداران توانمند، گروه اقتصادی در کنار بخش خصوصی قرار دهد که بیشتر از ظرفیت فعالان اقتصادی در پیشرفت کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که شعار رییس جمهور، در کنار هم بودن و استفاده از ظرفیت ها بود انتظار داریم از ظرفیت اتاق بازرگانی گرگان برای توسعه اقتصادی استان گلستان به خوبی بهره‌برداری شود.

به گفته وی در نشست فعالان اقتصادی کشور با دکتر پزشکیان، چالش و ظرفیت های توسعه گلستان نیز مطرح شد.

وی بر حل ناترازی برق، گاز و منابع پولی و بانکی سر راه فعالان اقتصادی استان توسط دولت چهاردهم برای مشارکت هرچه بیشتر در جهش تولید و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در گلستان تاکید کرد.

سرمایه‌گذاری در شرکت فعالان اقتصادی گلستان در نمایشگاه‌های بین‌المللی

یوسفی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای شرکت فعالان اقتصادی گلستان در نمایشگاه‌های بین المللی، از هدفگذاری مهم اتاق بازرگانی گرگان در سال جاری است.

وی گفت: برپایی ۲ نمایشگاه بین المللی در عشق‌آباد ترکمنستان و آلماتی قزاقستان برای شهریور و آبان امسال تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: همسایگی و مشترکات قومی با ترکمنستان، فعالیت گمرکات اینچه برون و ارتباط با آسیای میانه، ارتباط هوایی با اکتاوو قزاقستان، صدور ویزای ۱۴ روزه از سوی قزاقستان، سکوت اقوام قزاق در گرگان و فعالیت کنسولگری قزاقستان در گرگان از جمله ظرفیت های توسعه صادرات برای گلستان به شمار می رود.

به گفته وی صادرات کالا از گمرکات گلستان طی ۲ سال اخیر بخاطر افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه استان به ویژه ترکمنستان و قزاقستان، ۴۸ درصد رشد داشته است.

یوسفی خاطرنشان کرد؛ بهترین بازارهای هدف صادرات کالا تولیدی از کلستان، کشورهای همسایه در آسیای میانه است.

لزوم توجه به اقتصاد کشاورزی گلستان

رییس اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: بی توجهی به توسعه بخش کشاورزی استان با برداشتن موانع، یکی از مهم ترین مشکلات به شمار می رود اما تاکنون از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان استفاده نشود.

وی ادامه داد: قیمت گذاری دستوری برای تولید محصولات کشاورزی، یکی از موانع توسعه اقتصادی استان گلستان به شمار می‌رود.

دولت دکتر پزشکیان امید تازه‌ای به فعالان اقتصادی تزریق کرد

یوسفی حمایت از تولید جو در گلستان را دیگر برنامه اتاق بازرگانی گرگان برشمرد و افزود: امسال کشاورزان در فروش جو به دلیل قیمت پایین در بازار، دچار مشکل شده بودند که با پیگیری اتاق بازرگانی گرگان، سازمان تعاون روستایی با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال محصولات را خریداری کرد.

راه‌اندازی ایرلاین برای گلستان

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: راه‌اندازی ایرلاین برای این استان شمالی از سوی شماری از ذی نفعان اتاق بازرگانی گرگان در حال تحقق است.

دولت دکتر پزشکیان امید تازه‌ای به فعالان اقتصادی تزریق کرد
رضا مبصری ادامه داد: هسته مرکزی سرمایه‌گذاری راه اندازی ایرلاین برای خرید هواپیما شکل گرفته و پیگیر خرید ۲ تا سه فروند هواپیمای مسافربری هستیم اما برای راه‌اندازی ایرلاین تامین پنج فروند هواپیمای مسافربری لازم است.

مبصری تاکید کرد: با راه‌اندازی ایرلاین در گلستان، راه ورود سرمایه‌گذاران به این استان هموار خواهد شد.

شرایط بهتر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گلستان

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم خواستار فراهم کردن شرایط توسط دستگاه‌های مرتبط استانی برای فعالیت بخش خصوصی در توسعه گلستان شد .

علی‌محمد چوپانی‌ بر ساماندهی ناترازی برق و گاز برای واحدهای تولیدی و همراهی بیش از گذشته مسوولان دستگاه‌های مرتبط در تحقق طرح های توسعه‌ای و موردنیاز استان تاکید کرد.

مطابق گزارش اتاق بازرگانی گرگان، بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی هستند که عمده فعالیت فعالان اقتصادی گلستان با کشورهای آسیای میانه است.

داشتن مرز خشکی با کشور ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق زمینی و ریلی، دسترسی به بنادر دریای خزر و ارتباط با کشورهای حوزه این دریا از طریق مازندران، وجود فرودگاه های گرگان و کلاله و گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس، از جمله ویژگی‌های رونق مبادلات تجاری استان گلستان به شمار می‌رود.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد بیشتر اهالی آن بر پایه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha