۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 775
کد خبر: 85555609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر عراق از شورای امنیت خواستار توقف کشتار فلسطینیان شد

بغداد - ایرنا - نخست وزیر عراق در دیدار سفیر فلسطین در بغداد، ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، از شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی خواست تا برای توقف اعمال رژیم صهیونیستی گام‌های مسئولانه‌ای را بردارند.

به گزارش ایرنا به نقل دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی در دیدار احمد الرویضی سفیر فلسطین در بغداد، شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در محل اقامت خود در تهران پایتخت ایران، را به تشکیلات خودگردان و ملت فلسطین تسلیت گفت.

السودانی به تاریخچه جهادی اسماعیل هنیه و مواضع وی در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت مواضع شجاعانه هنیه منجر به شهادت وی شد و به همه شهدای فلسطینی پیوست که همچنان در راه رسیدن به آزادی و تایید حق سرزمین و تاریخ شهید می شوند.

وی بار دیگر تاکید کرد موضع عراق در برابر این حق، ثابت و اصولی است و بر پایه روابط انسانی، خون و دین بنا نهاده شده است.

نخست وزیر عراق، این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که هدف آن توسعه درگیری در منطقه و تهدید صلح و امنیت در سطح بین المللی است را به شدت محکوم کرد.

السودانی در ادامه با اشاره به خطر دستکم گرفتن حاکمیت کشورها و ضرورت احترام به آن تاکید کرد که عراق خواسته و می خواهد که شورای امنیت و نهادهای بین المللی و کشورهای بزرگ گام های مسئولانه ای را برای توقف اعمال رژیم صهیونیستی و توقف کشتار جمعی علیه ملت مبارز فلسطین اتخاذ کنند

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران در تهران به سر می بردند، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha