پست‌برق قدیمی مرکز کلانشهر مشهد ارتقا یافت

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶
کد خبر: 85555620
پست‌برق قدیمی مرکز کلانشهر مشهد ارتقا یافت

مشهد-ایرنا- مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: پست برق قدیمی «حامد» واقع در مرکز مشهد به دلیل توسعه شهر و نیاز بیشتر آن به انشعاب و پایداری بیشتر برق در اقدام عملیاتی از ۶۳ به ۱۳۲ کیلوولت ارتقا یافت.

حسین محمودی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پست قدیمی "حامد" واقع در خیابان شهید صادقی مشهد به خبرنگار ایرنا افزود: مشهد یک شهر زیارتی و به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته شده و هر ساله میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی بوده که هر سال رو به افزایش است، لذا به همین نسبت تقاضا برای برق و ارایه خدمات مطلوب‌تر در حوزه زیرساخت‌ها به مشترکان خانگی و تجاری و اداری افزایش می‌یابد.

وی توسعه شهر مشهد را مستلزم توسعه خدمات برق دانست و بیان کرد: توسعه شبکه انتقال فوق توزیع برق در مشهد به دلیل توسعه شهر و افزایش زائران آن به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شد، به نحوی که اگر تقویت پست‌های برق این شهر اتفاق نمی‌افتاد، دچار محدودیت در انتقال برق و خاموشی‌های ناخواسته می‌شدیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: در همین راستا تقویت پست قدیمی حامد مشهد در دستور کار قرار گرفت، عمر این پست به بیش از ۴۰ سال می‌رسد و در یکی از مناطق مرکزی و قدیمی شهر واقع شده که رو به توسعه است، لذا تقویت آن در دولت سیزدهم در زمره طرح‌های اساسی در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: طرح توسعه پست حامد شامل ۲ ترانس برق با قدرت ۱۰۰ آمپر و ۱۸ «فیدر» خروجی است، هزینه تمام شده برای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و قدرت تولید برق آن از ۶۳ کیلوولت به ۱۳۲ کیلوولت رسیده است.

پست‌برق قدیمی مرکز کلانشهر مشهد ارتقا یافت

محمودی گفت: پست قدیمی در حال جمع‌آوری است و آزمایش‌های پست جدید انجام شده و بزودی برقدار می‌شود.

وی یکی دیگر از طرحهای انتقال فوق توزیع مشهد برای تامین نیازهای جدید در این شهر را طرح پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا(ع) واقع در میدان بسیج ذکر کرد و گفت: این طرح از نظر سطح فناوری و ولتاژ در کشور بی‌نظیر است، کابل ۴۰۰ کیلوولت برای نخستین بار در آن نصب شده و از ترانس های ۳۱۵ آمپر برخوردار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان میزان هزینه برای ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا(ع) را بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: این طرح فقط برای پایداری بیشتر برق در تابستان مشهد اجرا و بخش زیادی از تجهیزات آن فراهم شده است، در کنار آن پست ۱۳۲ کیلوولت بازار رضا نیز برای پایداری بیشتر برق مشهد در حال اجرا است.

هم اینک شرکت برق منطقه ای خراسان در بخش‌های انتقال و فوق توزیع در مشهد و حومه آن بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال طرح در دست اجرا دارد، همکاران صنعت برق با تمام توان مشغول تامین برق پایدار برای مشترکین هستند، لذا از مشترکین درخواست می شود که با صرفه جویی در مصرف برق، این صنعت را یاری کنند تا با کمترین مشکل از دوره اوج مصرف تابستان عبور کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha