۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱
کد خبر: 85555811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمان: تکریم پیرغلامان تجلیل از جریان ایثار و شهادت است 

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه تکریم جریان شهادت و ایثار در دستور کار پیرغلامان حسینی(ع) قرار دارد گفت: تکریم پیرغلامان تجلیل از جریان ایثار و شهادت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین اجلاسیه در حسینیه ثارالله کرمان با حضور بیش از ۵۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۱۳ کشور جهان افزود: تکریم و تجلیل از پیرغلامان لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه پیرغلامان حسینی(ع) بنیان گذار سنتی حسنه هستند، گفـت: هر کس سنت حسنه ای را بنا می گذارد تجلیل از او ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: مردم شما را از دری دوست دارند که حسین را دوست دارند لذا شما در مکتبی حسینی خدمت کردید.

وی خطاب به پیرغلامان حسینی گفت: شما بخش عمده عمر خود را در این راه گذاشتید و موی خود را در این راه سپید و عمرتان را در بهترین جا صرف کردید.

وی با بیان اینکه عمر همه ما همه سپری می شود و انسان بالاخره به پیری می رسد اما هر چه سن پیرغلامان بیشتر می شود ذی قیمت تر می شوید، اظهار داشت: شما خادم سالخورده حسین و اهل بیت (ع) و پرچم دار مروج جریان ایثار و شهادت هستید.

اوج تکریم مادران شهدا توسط حاج قاسم

وی با اشاره به اینکه "یک روز در زمان حیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مسافر تهران بودم. زمانی وارد هواپیما شدم دیدم صندلی کنارم شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: همانطور که کمربندمان را می بستیم از ایشان سوالی پرسیدم. فکر کردم متوجه سوالم نشد، گفتم متوجه سوال من نشدید حاج قاسم گفت از کجا فهمیدید من متوجه سوالت نشدم گفتم از حالت چشمان شما. حاج قاسم گفت، درست متوجه شدید و ادامه داد: من یک دغدغه ای دارم اجازه بدید این دغدغه را برطرف کنم بعد خدمت شما هستم.

وی گفت: حاج قاسم در ادامه می گوید به نظرم ۲ ردیف جلوتر یک مادر شهید نشسته باید به ایشون احترام بذارم. ایشان از جا بلند شد به طرف مادر شهید رفت کف هواپیما دو زانو نشست و به حالت احترام دستش را روی زانو گذاشت و شروع به صحبت با مادر شهید کرد. "

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha