دستگاه دیپلماسی تقویت اقتصاد را از مسیر برقراری روابط با کشورها پیگیری کند

کنگاور - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دستگاه دیپلماسی مسیر تقویت موضوعات اقتصادی را از طریق برقراری و تقویت روابط با کشورهای مختلف پیگیری کند و در کنار آن به ارتباط با غرب بپردازد.

حجت الاسلام وحید احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری از کشورها به دلیل تحریم در برقراری روابط تجاری خود با ایران دچار مشکل هستند از این رو دستگاه دیپلماسی نسبت به پیگیری این موضوع جدیت داشته باشد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آنچه که اهمیت ادامه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور بدون گره زدن مسائل به FATF نامید ، گفت: برنامه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ۴۱ بند دارد که ۳۷ بند آن در حال اجرا شدن است و اگر قرار بود چاره ساز باشد باید حداقل تاکنون تأثیر آن را می دیدیم از این رو نباید همه چیز را معطل آن نگه داریم.

وی افزود: حتی اگر طرف مقابل به برجام بازگردد و موضوع FATF نیز حل شود ولی تحریم دلار لغو نشود هیچ کدام از قراردادها در حوزه تجارت اثرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: با توجه به تنوع تجاری که در کل دنیا وجود دارد باید خود را تقویت کنیم تا همچون حوزه دفاعی و نظامی موفق باشیم، تقویت حوزه اقتصادی قطعا دشوار است و کارشکنی های حوزه بین المللی را به دنبال خواهیم داشت اما باید نسبت به توانمندی های داخلی برنامه ریزی مناسب تری داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستانهای شرقی استان کرمانشاه ادامه داد: دستگاه دیپلماسی مسیر تقویت موضوعات اقتصادی را از طریق برقراری و تقویت روابط با کشورها پیگیری کند که نتیجه بخش خواهد بود و در کنار آن نیز به موضوع برقراری ارتباط با کشورهای غربی بپردازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha