اسکای نیوز: جنگنده‌های اف-۱۶ کمک ملموسی به اوکراین نخواهند کرد

تهران- ایرنا- تارنمای شبکه اسکای نیوز در گزارشی با اشاره به ورود اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی کشورهای غربی به اوکراین، نوشت: اگرچه حضور این جنگنده‌ها باعث افزایش روحیه نیروهای اوکراینی شده است و تاثیر روانی مثبتی بر آنها خواهد گذاشت اما این جنگنده‌ها کمک ملموسی به اوکراین نخواهند کرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، در گزارش اسکای نیوز آمده است: اوکراین پس از تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ نباید انتظار چرخش سریع در درگیری با مسکو را داشته باشد زیرا سامانه‌های موشکی پدافند هوایی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ روسیه دامنه فعالیت این جنگنده‌ها را بسیار محدود خواهند کرد.

این گزارش می افزاید: یکی از تهدیدات اصلی که جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین در آسمان با آن مواجه خواهند شد، جنگنده روسی سوخو-۳۵ است که با تکیه بر رادار دوربرد خود می‌تواند تا هشت هدف را به طور همزمان رهگیری و منهدم کند.

در ادامه گزارش اسکای نیوز آمده است: از سوی دیگر استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ برای پشتیبانی از اقدامات تهاجمی نیروهای زمینی ارتش اوکراین نیز با توجه به سیستم‌های دفاعی پیشرفته نظیر سامانه‌های موشکی پدافند هوایی اس-۳۰۰ و اس۴۰۰ که ارتش روسیه در خدمت خود دارد، با خطرات زیادی همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بی شک حضور جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین، قدرت نظامی این کشور را افزایش داده و دفاع هوایی آن را تقویت خواهد کرد اما به خودی خود قادر به تغییر سرنوشت جنگ نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha