صدای شهدا؛ پیام‌های جاودانه‌ای برای جوانان امروز

کنگاور - ایرنا - وصیت‌نامه شهدای شرق استان کرمانشاه پیام‌های جاوادنه‌ای برای انتقال ارزش‌ها و آموزه‌های آنها برای نسل جوان است؛ نقش بی‌بدیل این پیام‌ها در شکل‌دهی به هویت و فرهنگ کشور برای مواجهه صحیح با چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جوانان و لزوم بهره‌گیری از تجربیات گذشته برای ساختن آینده‌ای روشن‌ همواره مورد توجه و تاکید شهدا بوده است.

به گزارش ایرنا، اگر شهیدان می توانستند در این جهان مادی با ما سخن بگویند، چه توصیه ای به جوانان می کردند؟ در این روزگار که حق و باطل در هم آمیخته، دین داری و زندگی سالم با مخاطره روبه رو شده، معنویت در جهان ضعیف و ایثار و صداقت کم رنگ گشته، اگر شهیدان می توانستند سخنی بگویند، بی شک توصیه ای می کردند و در آن، از مخاطرات راه می گفتند، جوانان را از تجربه های گران مایه خود بهره مند می ساختند و آنها را از پلیدی های روزگار برحذر می داشتند.

هرچند امروز جای شهیدان خالی است، خونشان در شریان های جامعه جریان دارد و سایه آنها بر سر ماست و شمع وجودشان، روشنگر راهمان. منش و روش و رفتار و بینش شهیدان، راهگشای جوان امروزی است و پسندیده است که توصیه‌های آنها را الگوی خود قرار دهیم؛

سهراب قارلقی – کنگاور

شهید سهراب قارلقی در تاریخ دهم مهر ۱۳۴۴درروستای "قارلق" از توابع شهرستان کنگاور به دنیا آمد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. در بمباران هوایی کرمانشاه در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

"ای جوانان نکند با ذلت و در خواب بمیرید چرا که حسین بن علی ( ع) در میدان نبرد با کافران شهید شد.

و ای جوانان ، همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازید و شما را از روحانیت جدا نکنند که اگر این کار را کنند روز جشن ابرقدرتها خواهد بود.

جوانان مبادا در غفلت بمیرید چون که علی ( ع ) را در محراب نماز به شهادت رسانده اند ."

صدای شهدا؛ پیام‌های جاودانه‌ای برای جوانان امروز

بهار علی رحمتی - کنگاور

شهید بهارعلی رحمتی در تاریخ یکم فروردین ۱۳۴۸، در شهرستان تویسرکان دیده به جهان گشود تاپایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه شهرستان کنگاور در جبهه حضور یافت و سرانجام دوم مرداد ۱۳۶۷ در شهرستان سرپل ذهاب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر شهید در گلزار شهدای شهرستان کنگاوربه خاک سپرده شد.

"جوانان عزیز را وصیت می کنم که حافظ دین و کشور بوده و تا حد توان از کشور اسلامی محافظت فرمایید."

صدای شهدا؛ پیام‌های جاودانه‌ای برای جوانان امروز

عباسعلی احمدی- سنقر

وی در تاریخ نهم شهریور ۱۳۴۴در روستای "لیلمانج" از توابع شهرستان سنقروکلیایی دیده به جهان گشود تاچهارم ابتدایی درس خواند، سرباز ارتش بود و سرانجام ۲۴تیر ۱۳۶۴، در "گرشینه" ارومیه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید پیکر شهید در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

"امام عزیزمان فرموده است چشم امید همه ما به شما جوانان است ما نیز او را تنها نخواهیم گذاشت و یار و یاور او خواهیم بود و این خط سرخ را که ۱۴۰۰سال است ادامه دارد، ادامه می دهیم... ما این راه را آگاهانه انتخاب کرده ایم و آن را به عنوان یک وظیفه انجام می دهیم."

صدای شهدا؛ پیام‌های جاودانه‌ای برای جوانان امروز

سیدحسن مریونسی - کنگاور

شهید سید حسن میریونسی فرزند آیت الله "سیدعباس میریونسی" امام جمعه اسبق کنگاور است که در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۴۶ ، در شهرستان کنگاور به دنیا آمد تا پایان دوره راهنمایی درس خواند به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. و سرانجام ۲۳خرداد ۱۳۶۷، با سمت معاونت طرح عملیات در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید مزار وی در بهشت فاطمه زادگاهش واقع است.

"ای جوانان خدای نخواسته در رختخواب ذلت نمیرید که جواب حضرت علی اکبر(ع ) را نمی توانید بدهید."

صدای شهدا؛ پیام‌های جاودانه‌ای برای جوانان امروز

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقویم انقلاب اسلامی کرده است

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha