۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲
کد خبر: 85565394
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مادر شهیدان «عزیزی» در کرمانشاه آسمانی شد

۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲
کد خبر: 85565394
مادر شهیدان «عزیزی» در کرمانشاه آسمانی شد

کرمانشاه- ایرنا - حاجیه خانم «پری‌زاد عزیزی نصر» مادر گرانقدر شهیدان «جمشید و بهروز عزیزی» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش ایرنا؛ پیکر پاک این مادرشهید والامقام روز گذشته (چهارشنبه ۷شهریور ۱۴۰۳) در روستای «گردکان کوره» شهرستان دالاهو، تشییع و به خاک سپرده شد.

شهیدان والامقام بهروز و جمشید عزیزی در سال ۱۳۷۸ بر اثر برخورد با مین در شهر ازگله شهرستان ثلاث باباجانی از توابع استان کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و «محمدطیب صحرایی» استاندار در پیامی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر بهروز و جمشید عزیزی را تسلیت گفتند.

در متن این پیام آمده است: عروج مادر دلسوز و مجاهد پرور «حاجیه خانم پری زاد عزیزی نصر» از نمونه های بارز صبر و ایثار و مادر شهیدان معظم «بهروز و جمشید عزیزی» موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

بی شک همت و تلاش آن مادر عزیز و ایثارگر در تربیت فرزندانی مومن، انقلابی و ولایتمدار که با مجاهدت کم نظیر خویش پرچم جهاد و شهادت را در صراط مستقیم الهی و در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی به اهتزاز در آوردند برای همیشه ماندگار خواهد بود.

در ادامه پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه آمده است: اینجانبان ضمن عرض تسلیت به خانواده شهیدان والامقام «عزیزی» و مردم گرانقدر استان، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفور علو درجات عالی و برای بازماندگان اجر و پاداش الهی را مسألت می نمائیم.

کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha