فرصت توسعه اکوسیستم فناوری‌ها در نمایشگاه‌ صنعت مالی

تهران- ایرنا- یک کارشناس بازار سرمایه، برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران در مردادماه را فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصان بازار سرمایه و توسعه فین تک ها دانست.

«سهیلا نجف‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره مزیت برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تهران و حضور نهادهای مالی مختلف افزود: شناخت ماهیت بازار سرمایه، توسعه کسب‌وکارها، ارتقای سواد مالی عمومی، افزایش سرمایه‌گذاری‌های موفق، آشنایی با روندها و نوآوری‌های بازار، شبکه‌سازی و ایجاد روابط تجاری، ارزیابی محصولات و خدمات جدید، شناخت نیازها و انتظارات بازار،افزایش شفافیت بازار و غیره از جمله مزیت‌های برگزاری این رویداد محسوب می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند با حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران در تهران با آخرین ابزارها و روش‌های مدیریت سرمایه و تحلیل بازار آشنا شوند، از سوی دیگر متخصصان و فعالان صنعت می‌توانند تجربیات خود را به مخاطبان خود در قالب نشست‌های متعدد به اشتراک بگذارند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های مالی فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و متخصصان بازار سرمایه به حساب می‌آید که به واسطه آن می‌توان شاهد ایجاد همکاری‌های جدید و توسعه کسب‌وکارها به واسطه جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، توسعه محصولات و خدمات بود.

نجف پور خاطرنشان‌کرد: آگاهی بیشتر از عملکرد و شفافیت بازار سرمایه به واسطه برگزاری نمایشگاه‌های صنعت مالی می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید کمک کند، همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند با بررسی محصولات و خدمات رقبا، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و استراتژی‌های خود را بهبود بخشند.

وی گفت: شرکت‌ها و نهادهای مالی می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌ صنعت مالی با حضور نهادهای فعال در بورس، بانک و بیمه با تحلیل تقاضای محصولات و خدمات مختلف، روندها و الگوهای خرید را شناسایی کرده و برنامه‌های بازاریابی خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کرده و به موجب آن‌ها استانداردهای صنعت و بهبود عملکرد نهادهای مالی ارتقا بخشیده و با معرفی برند خود به مخاطبان بیشتر، شهرت و اعتبار خود را تقویت کنند.

کارشناس بازارهای مالی، درباره اثرات بین المللی برگزاری نمایشگاه‌ صنعت مالی، تصریح‌کرد: نمایشگاه‌هایی که در سراسر جهان با مضامین متعددی برگزار می‌شوند، فرصتی را برای برقراری ارتباط با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی فراهم می‌کنند که این امر به‌تدریج می‌تواند به انتقال دانش و فناوری و ارتقاء سطح علمی و فنی شرکت‌ها کمک کند.

نجف پور درباره برگزاری نخستین مسابقه بین المللی «فین تک کاپ» که همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این رویداد در راستای توسعه اکوسیستم فناوری‌ها است که می‌توان با بهره‌گیری از مزایای برگزاری نمایشگاه‌های صنعت مالی، رقابت بین استارتاپ‌ها را افزایش داد و سرمایه‌گذاران را با دستاوردهای شرکت‌های فعال در این حوزه آشنا کرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری مسابقه بین المللی فین تک کاپ به تدریج فرصت‌ شبکه‌سازی، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های بین‌المللی را فراهم می آورد که این تاثیرات مثبت می‌توانند به رشد و توسعه استارتاپ‌ها، افزایش آگاهی از صنعت فین تک، بهبود عملکرد صنعت مالی و جذب سرمایه‌گذاری‌های موفق منجر شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی کشور از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

فرصت توسعه اکوسیستم فناوری‌ها در نمایشگاه‌ صنعت مالی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha