حدادی: لیگ بسکتبال باید برنامه دقیقی داشته باشد/ تیم ملی نباید فرصت‌ها را از دست بدهد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش سابق بسکتبال کشورمان گفت: آغاز و پایان لیگ برتر باید یک زمان‌بندی مشخصی داشته باشد تا همه بازیکنان، مربیان و کادر فنی تیم ملی از قبل بدانند برنامه لیگ به چه شکلی است تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

حامد حدادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری مجمع سازمان لیگ بسکتبال در دهم مرداد اظهار داشت: نشست خوبی بود هرچند انتظار می‌رود جلسه‌ای هم باید برای بانوان به صورت جداگانه برگزار شود تا مسائل آن لیگ هم به دقت بررسی شود. در کل دیدگاه‌های مربوطه از سوی اعضا ارائه شد و خروجی خوبی داشت.

وی در خصوص زمان‌بندی لیگ بسکتبال ایران، نیز توضیح داد: باید یک زمان‌بندی مشخصی در این خصوص داشته باشیم تا همه بازیکنان، مربیان و کادر فنی تیم ملی از قبل بدانند شروع و پایان لیگ چه زمانی است تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند. اگر این اتفاق رخ بدهد هم به سود بسکتبال است و هم به نفع بازیکنان. زمان تمرین، استراحت و مسابقه مشخص است و همه می‌دانند چه باید بکنند. هر چند هر کاری در ابتدا سخت است اما وقتی ادامه پیدا کند، مشکلات حل می‌شود.

حدادی: لیگ بسکتبال باید برنامه دقیقی داشته باشد/ تیم ملی نباید فرصت‌ها را از دست بدهد

ستاره سابق تیم ملی بسکتبال ایران به حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران هم اشاره کرد و اظهار داشت: من در بین کسانی بودم که نسبت به حضور بازیکن خارجی نظر مثبتی نداشتم اما شکل و فرمت غرب آسیا به گونه‌ای است که می‌توان از سه بازیکن خارجی استفاده کرد، چون تیم‌های ما هم در این رویداد حضور دارند طبیعی است که باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند. از سویی دیگر حضور بازیکن خارجی در ایران باعث رشد بسکتبالیست‌های ایرانی خواهد شد چرا که در تمرینات کمک بسیاری کرده و ارتقای فنی بازیکنان ما را به همراه خواهد داشت.

حدادی در مورد تیم ملی و عدم انتخاب سرمربی این تیم هم گفت: بدون شک فدراسیون در تلاش است تا بهترین گزینه را به خدمت بگیرد البته زمان را باید مد نظر داشت، در همین فرصتی که از دست رفت می‌شد چند مسابقه را می‌شد تدارک دید تا حداقل بازیکنان جوان دور هم جمع شده و روی نقاط ضعف و قوت خود بیشتر کار کنند تا شرایط بهتر شود. چون داخل فدراسیون نیستم از برنامه‌ریزی‌ها خبر ندارم اما روند کار نشان می‌دهد مسئولان فدراسیون در حال تلاش هستند و شاهد هستیم که در بحث استعدادیابی کارهایی انجام شده که این خوب است.

حدادی: لیگ بسکتبال باید برنامه دقیقی داشته باشد/ تیم ملی نباید فرصت‌ها را از دست بدهد

وی در مورد صحبت‌هایی با محوریت سقف قرارداد، بدهی بازیکنان و مسائلی از این دست در آستانه لیگ بسکتبال یادآور شد: سقف قرارداد قابل انجام نیست و این را در رشته‌های دیگر هم دیدیم. همین الان برخی از بازیکنان هستند که مبلغ قرارداد فصل خود را که نگرفته‌اند هیچ، حتی از سه‌سال گذشته هم طلب‌ دارند و این درست نیست. آنهایی که در این خصوص تصمیم می‌گیرند باید بدانند ورزشکار هم مانند افراد دیگر، زندگی و خانواده دارد و نباید این گونه رفتار کرد. وقتی او در خدمت تیم بوده و زحمت کشیده چرا باید پرداخت مطالباتش به تعویق بیافتد و پرداخت نشود؟

حدادی: لیگ بسکتبال باید برنامه دقیقی داشته باشد/ تیم ملی نباید فرصت‌ها را از دست بدهد

این بازیکن بسکتبال کشورمان اظهار داشت: خیلی ساده است، اگر پرداختی‌ها به موقع باشد هیچ بازیکنی تیم خود را رها نمی‌کند و به دنبال تنش و حاشیه نیست. همه بازیکنان دوست دارند در یک فضای سالم و آرام، ورزش حرفه‌ای خود را دنبال کنند که نیاز به یک تعامل دوطرفه و شفاف دارد. وقتی محل تمرین یک باشگاه به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که بازیکن مجبور است برای حضور در دو نوبت تمرین این مسافت را طی کند طبیعی است دیگر فرصت کار نخواهد داشت و تمام امرار معاش او از همین ورزش حرفه‌ای است و این‌ها را باید لحاظ کرد.

وی تاکید کرد: امیدوارم مربیانی که در رده‌های پایه کار می‌کنند به شکلی برنامه‌ریزی داشته باشند که آینده بسکتبال ما تضمین شود و شاهد یک تیم خوب و قدرتمند در سال‌های آتی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha