۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85556093
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

هشدار توفانی؛ سلامت شهروندان سیستانی در خطر است

۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85556093
هشدار توفانی؛ سلامت شهروندان سیستانی در خطر است

زابل - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: شروع توفان و رعایت نکردن نکات بهداشتی سبب تشدید و تهدید خطرات ناشی از توفان بر سلامت شهروندان منطقه سیستان می‌شود.

مجتبی رفیق دوست روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با شروع توفان میزان آلودگی از حد استاندارد فراتر می‌رود، اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر افراد گروه‌های پرخطر، افراد عادی نیز از این توفان‌ها در امان نیستند و با توجه به بالا بودن آلودگی این مساله در دراز مدت موجب بروز بیماری‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش ذرات معلق باعث افزایش بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی ،چشمی و قارچی پوست و حتی باعث اختلال در فعالیت‌های اجتماعی و حمل‌ و نقل و همچنین سبب افزایش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل به شهروندان سیستانی جهت حفظ سلامتی بیشتر توصیه کرد: تمام افراد از ترددهای غیرضروری خودداری کرده در منازل خود بمانند و با ماسک یا پارچه مرطوب جلوی دهان خود را بگیرند و تا حد امکان با اتومبیل شخصی در جاده‌ها تردد نکنند.

وی ادامه داد: بیماران تنفسی، قلبی و چشمی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیرضروری خودداری کنند.

رفیق دوست افزود: شهروندان درب و پنجره‌های منازل را محکم کرده و تا حد امکان از ورود خاک به محل زندگی جلوگیری و شیر و مایعات فراوان استفاده و در صورت احساس تنگی نفس شدید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

هشدار توفانی؛ سلامت شهروندان سیستانی در خطر است

سرعت توفان در زابل به ۱۱۵ کیلومتر در ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به یک‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا یک‌هزار متر کاهش داد.

وی بیان کرد: در شمال سیستان و بلوچستان تا صبح شنبه وزش باد شدید، گرد و خاک و در برخی ساعات توفان گرد و خاک رخ خواهد داد و در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود و احتیاط در ترددهای جاده‌ای خودداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha