مساله فلسطین محور اتحاد مسلمانان است + فیلم

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: مساله فلسطین تنها مربوط به ساکنان غزه نیست بلکه مساله تمام مسلمانان جهان و محور اتحاد مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با تسلیت به مناسبت شهادت شهید اسماعیل هنیه عضو دفتر سیاسی حماس افزود: این شهید والا مقام تاکنون بیش از ۶۰ نفر از اعضای خانواده خود را شامل پسران، برادرزاده و نوه‌هایش در راه آرمان های فلسطین به شهادت رسیده است.

وی اضافه کرد: این رهبر سیاسی جنبش فلسطین در طول ساله های پر برکت عمرش، زندان، آوارگی و تبعید را تحمل کرد و سرانجام جان خود را در راه دفاع از سرزمین فلسطین فدا کرد.

امام جمعه مهاباد گفت: به شهادت رساندن این مبارز و آزادی خواه نستوه، در حالی که مهمان مراسم رییس جمهور ایران برای مراسم تحلیف بود، طبق هیج قانون بین المللی قابل قبول نیست و سکوت جامعه جهانی در این خصوص بسیار جانب‌دارانه است.

وی با اشاره به اینکه شهادت اسماعیل هنیه موضوع مبارزه مردم فلسطین را وارد مرحله جدیدی کرد، اظهار کرد: این اتفاق ناگوار در سطح جان بسیار کم اتفاق می افتد و سایر کشورهای غربی به جای محکوم کردن آن، از ایران می خواهند خویشتن‌داری از خود نشان دهد.

وی اضافه کرد: در هفته جاری کشورمان شاهد یکی از رویدادهای مهمی سیاسی خود و برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب مردم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی بود.

امام جمعه مهاباد گفت: وقتی کشور روسیه با اکراین وارد جنگ شد، تمامی کشورهای غربی با سلاح و مهمات از اکراین حمایت کرد اما در مورد حوادث غزه و کشته شدن مسلمانان فلسطینی، غرب بدون توجه برحق بودن مبارزه مردم فلسطین از رژیم اشغالگر قدس حمایت کرد.

مبارزه مردم فلسطین وارد مرحله جدیدی شد

فرماندار مهاباد قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد گفت: با شهادت ناجوانمردانه اسماعیل هنیه توسط رژیم اشغالگر قدس، مبارزه مردم فلسطین وارد مرحله جدیدی شد.

حسن عباسی افزود: این جنایت رژیم اشغالگر قدس نشان داد، اشغالگران قدس برای ضربه زدن به آرمان های مردم فلسطین دست به هر اقدامی می زند و در حالی که اسماعیل هنیه مهمان مردم ایران بود، وی را به شهادت رساندند.

وی ابراز امیداوری کرد به زودی کشورهای اسلامی جواب سختی به رژیم صهیونیستی می دهند که این رژیم دیگر توان انجام چنین جنایتی نداشته باشد.

در ادامه نماز جمعه مهاباد نمازگزاران با فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و « هم غزه هم لبنان جانم فدای قرآن» و با در دست داشتن پلاکارت ها و پرچم مردم فلسطین و جنبش حماس، با آرامان های فلسطین تجدید پیمان کردند.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha