امام جمعه مهاباد: امانتداری و صداقت ویژگی مهم خبرنگاری است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: خبرنگاری یکی از سنگین‌ترین مسوولیت ها در جامعه است و امانت‌داری در کنار صداقت ویژگی مهم و شاخص این قشر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نمازجمعه این هفته مهاباد با اشاره به ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران باید امانت دار و صادق باشند و علاوه بر این مهارت کافی در انتقال درست پیام را داشته باشند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران باید شرایط جامعه و حساسیت های آن را هم درک کنند و هر مطالبی را که می دانند در بین مخاطبان رسانه خود پخش نکنند، زیرا در برخی مواقع رسانه‌ای شدن یک موضوع می تواند عواقب گرانی داشته باشد.

امام جمعه مهاباد افزود: سواد رسانه ای باید در جامعه نیز توسعه پیدا کند، مردم هر خبری و از هر منبعی را باور نکنند و هر خبری را که می بینند و می شوند، باید راستی آن را بسنجند و بعد از صحت و درستی آن را در بین دیگران بازنشر دهند.

ماموستا امامی در خصوص مسوولیت سنگین خبرنگاران در بازگو کردن حقایق جامعه ادامه داد: تعدادی از خبرنگاران رسانه های مختلف در حال پوشش رویدادهای فلسطین و جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی هستند و تعدادی از آنان تاکنون در این راه شهید شدند که بدون شک اهمیت کار این خبرنگاران کمتر از جهادگران نیست.

وی با قدردانی از تلاش های خبرنگاران در روشنگری جامعه اظهار کرد: خبرنگاران باید کار حرفه‌ای انجام دهند و سلیقه و کدورت های خود را در زمینه اطلاع رسانی دخالت ندهند و در واقع صادق و امانت دار باشند.

ماموستا امامی همچنین با تجلیل از شهدای حرم و محور مقاومت گفت: محکومیت قاطع اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت‌رساندن اسماعیل هنیه از سوی ۵۷ کشور اسلامی در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی و انتخاب یحیی سنوار به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی حماس، نشان‌دهنده وحدت و همبستگی امت اسلام در مقابل دشمنان است.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی در هفته آینده توسط رییس جمهور ابراز امیدواری کرد، هیات وزیران آینده ترکیبی از همه طبقات و نمایندگان مذاهب و اقوام ایرانی باشد، چون در این صورت وحدت و وفاق ملی تقویت و مستحکم می‌شود.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

۱۷ مرداد به عنوان سالروز شهادت شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha