خدمات رسانی ۱۲۵۰ پایگاه امداد و نجات به زوار اربعین در مرزهای کشور

ایلام - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: در ایام اربعین امسال یک هزار و ۲۵۰ پایگاه امداد و نجات این سازمان در مرزهای مختلف کشور مستقر و به زوار خدمات رسانی خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، "یعقوب سلیمانی" روز جمعه در حاشیه بازدید از مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پایگاه ها به صورت ثابت و موقت آماده خدمات دهی به زائران ایرانی و غیر ایرانی خواهند بود.

وی با ذکر اینکه سازمان در ایام اربعین در ۲بخش داخل کشور و در مسیر تردد زوار در کشور عراق خدمات دهی دارد، افزود: ۲۳هزار نیروی امدادگر امسال در زمینه خدمات دهی به زائران مشارکت خواهند داشت.

وی گفت: در بازدیدی که امروز از مرزهای مشترک با عراق انجام شد خوشبختانه اقدامهای مناسبی نظیر نصب مه پاش، کولرها، سایبان، موکب و .. برای زائران فراهم و همه با تمام توان آماده خدمات دهی وفعالیت هستند.

خدمات رسانی ۱۲۵۰ پایگاه امداد و نجات به زوار اربعین در مرزهای کشور

سلیمانی با بیان اینکه امسال در کشور عراق افزایش ظرفیت پایگاه های درمانی مد نظر قرار گرفته است، افزود: امسال داروهای بیشتری خریداری و دپو شده و همچنین ۳۰۰دستگاه آمبولانس و خودروی امداد و نجات "کاپیتاژ" شده و برای خدمت رسانی به زائران در کشور عراق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با ذکر اینکه خدمات دهی به زائران از اول صفر تا آخرین حضور زائران حسینی ادامه دارد، یادآور شد: ۱۸ فروند بالگرد در مرزهای شلمچه و مهران مستقر و در صورت نیاز عملیات امدادسازی را انجام خواهند داد.

به گفته وی، همچنبن پنج هزار نفر شامل پرستار، پزشک و... که داوطلبانه برای خدمات زائران حسینی اعلام آمادگی کرده، به منظور ارائه خدمات درمانی در کشور عراق از جمله در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین فعالیت خواهند داشت.

خدمات رسانی ۱۲۵۰ پایگاه امداد و نجات به زوار اربعین در مرزهای کشور

وی با بیان اینکه این جمعیت برای اسکان زائران نیز آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: هلال احمر با تمام توان، بدون منت، مبتنی بر اصولی که دارد در خدمت زائران اربعین حسینی خواهد بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید، اظهار کرد: امسال با جدیت بیشتر همه مدیران و مسئولان در کنار هم برای خدمات رسانی به زوار قرار گیرند به گونه ای که هیچ زائری با مشکل مواجه نشود و این کار و مأموریت بزرگ را بهتر از سال گذشته انجام شود.

"فریدون همتی" با بیان اینکه حجم عظیمی از زوار اربعین از مرز مهران تردد می کنند، افزود: ایجاد زیرساخت در مهران و ایلام کار برای کشور است و لازم است که در تخصیص منابع توجه بیشتری به این استان صورت گیرد و منابع کافی برای تامین زیرساخت های لازم اربعین در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برخی از شهرستان ها و مناطق استان از جمله هلیلان فاقد ساختمان اداری هلال احمر هستند و لازم است که در حوزه تخصیص آمبولانس ها و اعتبارات نگاه ویژه ای به این شهرستان ها انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با قدردانی از مجموعه هلال احمر کشور و استان و در ارائه خدمات به زوار اربعین، گفت: سال گذشته با همت همه مجموعه ها اربعین باشکوهی همراه با رضایت زوار برگزار شد.

"محمدسبحان حسنی" با اشاره به امنیت و نزدیکی مرز مهران به عتبات عالیات و زیرساخت های فراهم شده با استقبال حجم عظیمی از زوار همراه است، ابراز کرد: امسال علاوه بر فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز در زمینه تسهیل تردد زوار، موضوع احداث سایه بان ها مورد توجه قرار گرفت و با هماهنگی انجام شده با مرزبانی عراق تلاش شده که زوار کمترین ایستایی ممکن را در مرز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تامین آب خنک برای زوار یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است که دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر نسبت به اجرای تعهدات خود در موضع اربعین در مرز مهران اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور بازدید از روند خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران از پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مرز مهران و همچنین پایانه مرزی مهران با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha