وزیر کشور عراق: ملت و مسولان عراق آماده استقبال و خدمات رسانی به زوار اربعین هستند

ایلام-ایرنا- وزیر کشور عراق با بیان اینکه تمامی ملت و مسولان عراقی آماده خدمات رسانی و استقبال از زوار اربعین حسینی هستند، گفت: تمامی امکانات برای ارائه خدمات به زوار پای کار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «عبدالامیر الشمری» روز پنجشنبه در نشست مشترک وزاری کشور ایران و عراق در شهر مرزی مهران با بیان اینکه هدف ما تسهیل ورود زوار اربعین حسینی است، اظهار کرد: تمام بندهایی که مورد توافق بین ۲ کشور قرار گرفته است به آن متعهد بوده و در راستای اجرای این توافقات تلاش می‌شود.

وی با بیان تمامی ملت عراق برای استقبال از زوار آماده بوده و همه زوار مهمان امام حسین(ع) هستند، یادآور شد: ما به عنوان دولت عراق تمام امکانات خود را برای خدمت زوار به کار می بندیم.

وزیر کشور عراق تصریح کرد: خدماتی که دولت عراق به زوار ارائه می شود فقط شامل ۱۰ درصد خدمات ارائه شده به زوار است چرا که بیشتر این خدمات توسط مردم عراق ارائه زوار می‌شود.

الشمری با اشاره به اینکه ما به عنوان دولت هیچ گونه خدمتی از زوار را دریغ نمی‌کنیم، گفت: در خصوص ورود زوار به مرزهای عراق، مهر گذرنامه و تسهیل در تردد زوار، کارها را به سرعت پیش خواهیم برد و تنها موضوع بازرسی وسایل همراه زوار است که تلاش می‌شود این امر هم به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از ترمینال مرز زرباطیه هم آسفالت شده است، گفت: در مورد اتوبوس‌های ایرانی هم تقاضا می‌کنیم از پانزدهم صفر وارد کشور عراق شوند.

وزیر کشور عراق: ملت و مسولان عراق آماده استقبال و خدمات رسانی به زوار اربعین هستند

وزیر کشور عراق افزود: زوار ایرانی در یک زمانبندی سازمان‌دهی شده با فواصل مناسب از مرز مهران وارد کشور عراق شوند تا مشکلی در زمینه معطلی آنان در نقطه صفر مرزی به وجود نیاید و زوار سفر خود را مدیریت کنند.

الشمری با تاکید بر اینکه همکاری لازم برای موج بازگشت زوار اربعین از سمت عراق را خواهیم داشت، تصریح کرد: سال گذشته شاهد تصادف جاده‌ای زیادی بودیم که حدود ۱۵۰ نفر در این تصادف کشته شدند و امسال برنامه ریزی لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شده‌ است، استقرار دوربین کنترل سرعت و ایجاد گشت های جاده ای و نصب علایم ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شماره تماس ۱۳۰ برای زوار ایرانی با اپراتور فارسی زبان در نظر گرفته شده که زوار ایرانی در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی، می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

وزیر کشور ایران نیز در این نشست گفت: توافق نامه ‌ای که بین دو کشور در خصوص اربعین امضا شد شامل چهل بند در حوزه های حمل و نقل و عبور از مرز، اتباع خارجی، هلال احمر، حمل و نقل مواکب و مرزهای عبور آنها است.

احمد وحیدی ابراز کرد: موضوع اصلی در اربعین سال جاری، مسأله گرما است، تامین آب، یخ، سایه‌بان، محل سکونت زوار، سرعت حمل و نقل زوار از جمله موضوعاتی است که باید در اربعین امسال مورد توجه طرفین قرار گیرد.

وی با اشاره به حوادث جاده ای مربوط به زوار اربعین حسینی در کشور عراق، افزود: پلیس راهور جمهوری اسلامی، آماده همکاری با پلیس کشور عراق در راستای کاهش حوادث جاده ای در ایام اربعین است.

وحیدی با اشاره به اینکه تعاملات و هماهنگی های لازم تا ایام اربعین حسینی همچنان با مسولان عراقی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برای اربعین سال جاری باید تلاش شود که زمان ورود و خروج زوار از مرزهای ۶ گانه در ایام اربعین با توجه به شدت گرمای هوا کاهش یابد.

استاندار ایلام نیز در این نشست مشترک با بیان اینکه زیرساخت‌های در مرز زرباطیه نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است، گفت: محوطه ترمینال اتوبوس‌ها در مرز زرباطیه خاکی است و به علت باد و طوفان موجب مشکلاتی برای زوار اربعین حسینی می شود.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه زیرساخت های لازم در مرز مهران در طرف ایران کاملا آماده استقبال از زوار اربعین است، خاطرنشان کرد: تعاملات لازم با مسولان مرز زرباطیه عراق و مرزبانی و استان واسط زمینه ساز تسهیل در تردد زوار اربعین است.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق به منظور هماهنگی و تعامل بیشتر مسولان ۲ طرف در راستای برگزاری باشکوه اربعین حسینی در سال جلسات ساختمان اربعین شهر مرزی مهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha