۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85556500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش چهار برابری پذیرش مسافر در فرودگاه شهدای ایلام

ایلام - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه با آغاز به کار ترمینال جدید حدود چهار برابر افزایش یافته است.

"وحید فروغی زاده" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به افتتاح ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام در هفته گذشته، این فرودگاه اکنون امکان پذیرش چهار برابری مسافر در طول سال را دارد.

وی افزود: این ترمینال جدید می‌تواند در طول سال ۷۰۰ هزار نفر مسافر را از اقصی نقاط کشور پذیرش کند.

فروغی زاده یادآور شد: ترمینال قدیمی فرودگاه سالانه ظرفیت پذیرش ۱۵۰ هزار نفر مسافر را داشت اما با بهره‌برداری از ترمینال جدید این ظرفیت افزایش چشم‌گیر و محسوسی یافته است.

وی ادامه داد: ترمینال جدید برای پروازهای داخلی و ترمینال قدیمی برای پروازهای خارجی نظیر ایلام - نجف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام اضافه کرد: ایلام با توجه به مرز مهران و حضور مداوم زائران و مسافران عتبات عالیات در طول سال به ویژه ایام اربعین نیازمند افزایش ظرفیت پذیرش مسافران بود.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۹۳ فاز اول ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی شروع و در سال ۱۳۹۶ فاز دوم این طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شد.

روند تکمیل این ترمینال تا سال ۱۴۰۰ دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال بود و در دولت سیزدهم حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شد که در مجموع ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه تمام شده این پروژه بوده است.

پایانه مسافری جدید فرودگاه شهدای ایلام با زیربنای پنج هزار و ۸۸۰ مترمربع ۶ مرداد امسال به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مخبر، سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم و با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرودگاه شهدای ایلام ۲۴ سورتی پرواز در طول هفته به مسیرهای مشهد و تهران دارد که ۶ سورتی سهم مشهد ۱۸ سورتی مربوط به تهران است.

ایران ایر (هما)، زاگرس، قشم ایر، ماهان و آسمان شرکت‌های هواپیمایی فعال در استان ایلام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha