۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85556503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم است

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبر: 85556503
هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان نهبندان بر اساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور به دلیل بروز گرد و غبار در وضعیت ناسالم است.

اسدالله حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت هشت صبح امروز در شهرستان نهبندان ۱۶۴ بوده که نشانگر وضعیت ناسالم است.

وی بیان کرد: بر اساس همین داده‌ها، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه شهرستان بیرجند ۶۴ و حاجی آباد زیرکوه ۷۲ است که قابل قبول محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گرد و غبار علت اصلی آلودگی هوا در این استان، به شهروندان توصیه کرد که در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در این استان وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

وزش باد به ویژه فصل تابستان پدیده غالب در خراسان جنوبی است که از ابتدای هفته گذشته شدت گرفته و ۲ بار صدور هشدار نارنجی هواشناسی را در پی داشته است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با تشدید ناپایداری جوی از اواخر هفته گذشته تا فردا (یکشنبه) وزش باد شدید سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود و در مناطقی از استان طوفان گرد و خاک قابل پیش بینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha