۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85556681
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان و عراق همکاری‌های امنیتی و مقابله با قاچاق انسان را تقویت می‌کنند

اسلام‌آباد- ایرنا- در جریان سفر یک هیات نظامی عراق به پاکستان طرفین بر تقویت همکاری‌ها برای اعمال قوانین مسافرتی، تسهیل سفر زائران پاکستانی به عراق، مقابله با پدیده قاچاق انسان و آموزش در حوزه‌های انتظامی-امنیتی به توافق رسیدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، هیات عراقی به ریاست سپهبد ثامر محمد اسماعیل الحسینی فرمانده کل نیروهای تکاور این کشور در اسلام‌آباد با سید محسن نقوی وزیر کشور و کنترل مواد مخدر پاکستان دیدار کرد.

مسئولان نظامی و امنیتی دو کشور در این دیدار حضور داشتند و طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط پاکستان و عراق، همکاری‌های امنیتی و پلیسی، مقابله با پدیده قاچاق انسان و موادمخدر تبادل نظر کردند.

وزیر کشور پاکستان آمادگی اسلام‌آباد را برای تقویت مناسبات امنیتی با بغداد به ویژه ارائه آموزش به نیروهای پلیس و تکاوران عراقی اعلام کرد.

محسن نقوی با طرح درخواست دولت پاکستان برای تسهیل سفرهای زائران این کشور به عراق گفت که انتظار داریم این روند از سوی برادران عراقی آسان تر شده و به هنگام ورود زوار پاکستانی به عراق گذرنامه های آنان از سوی مسئولان مرز و کنترل مهاجرت گرفته نشود.

پاکستان و عراق همکاری‌های امنیتی و مقابله با قاچاق انسان را تقویت می‌کنند

وی اعلام کرد که پاکستان به زودی صدور روادید رایگان برای اتباع عراقی را آغاز می‌کند و در حوزه‌های امنیتی و ایمنی شهرها نیز مصمم به گسترش همکاری‌های نزدیک با عراق هستیم.

سپهبد اسماعیل الحسینی، فرمانده کل نیروهای تکاور عراق نیز با تاکید بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک با پاکستان گفت که بحث روان سازی سفرهای زیارتی از پاکستان به عراق را با مسئولان کشورش مطرح می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha