۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85556730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد دانش‌آموزان پایه دهم شهرستان کاشان به هنرستان‌ها می‌روند

کاشان _ ایرنا _ معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: ۵۰ درصد دانش‌آموزان‌ پایه دهم این شهرستان در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴ -۱۴۰۳) طبق برنامه هدایت تحصیلی در هنرستان‌ها ادامه تحصیل می‌دهند.

غلامرضا بخشی موحد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۶۹۰ دانش‌آموز در سطح این شهرستان واجد شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای ورود به پایه دهم در متوسطه دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد هزار و ۷۰ دانش آموز پسر و هزار و ۶۲۰ دانش‌آموز دختر هستند گفت: میزان دانش‌آموز در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۷۰۰ نفر بیشتر شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۴۳ درصد از دانش‌آموزان ورودی دوره دوم متوسطه در هنرستان‌ها ثبت‌نام کردند.

وی یادآور شد: ثبت نام کلاس دهمی‌ها بر اساس اولویت «الف» آنها در فرم هدایت تحصیلی انجام می‌شود و سپس در صورتی که مدارس ظرفیت پذیرش را داشته باشند، ثبت نام بر اساس اولویت «ب» فرم هدایت تحصیلی انجام می شود.

بخشی موحد گفت: در صورتی یک رشته در اولویت «الف» فرم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که علاوه بر کسب نمره حدنصاب آن رشته، موفق به کسب نمره تراز مورد نیاز نیز شده باشند و اگر تنها حدنصاب را کسب کرده باشند، رشته انتخابی در اولویت «ب» فرم آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: رشته‌های ریاضی و کاردانش تنها اولویت «الف» دارد و با توجه به استقبال کمتر دانش‌آموزان، ظرفیت ثبت‌نام برای همه متقاضیان این رشته‌ها وجود دارد اما ثبت نام دانش‌آموزان در رشته‌های علوم انسانی، تجربی و فنی و حرفه‌ای بر اساس اولویت‌بندی مشخص شده، انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و زمینه سازی تحقق برنامه هفتم توسعه یادآور شد: بر همین اساس، پوشش ۵۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در دوره متوسطه هدف‌گذاری شده است.

بخشی موحد گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۱۱ مدارس ابتدایی، ۹۱ مدرسه دوره اول متوسطه، ۴۹ مدرسه دوره دوم متوسطه نظری و ۲۹ هنرستان دانش آموزان این شهرستان را پذیرش می کنند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید در شهرستان فراهم شده تا با سرعت و دقت بیشتری این فرآیند انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: از ابتدای آغاز نام نویسی در خردادماه در مدارس این شهرستان تاکنون ۳۸ هزار و ۱۲۱ دانش آموز در مقطع ابتدایی و هزار و ۹۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی نام نویسی کرده اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha