۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85570695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث هنرستان جزو اولویت‌های آموزش و پرورش اصفهان است

اصفهان– ایرنا - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش‌ و پرورش اصفهان گفت: در پی استقبال مطلوب والدین و دانش‌آموزان، احداث هنرستان‌ در اولویت اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت استان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مدینه روز شنبه در نشست مدیران و کارشناسان آموزشی استان اصفهان افزود: ساخت هنرستان و گرایش دانش‌آموزان به این بخش تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف و توانمندسازی دانش‌آموزان و توسعه مهارت‌آموزی دارد.

وی اظهار داشت: در کنار توسعه هنرستان‌، برنامه‌ریزی و اقدام برای ساخت این آموزشگاه‌ها در جوار صنایع نیز از سه سال پیش آغاز شد و در زمان حاضر ۳۳ هنرستان از این نوع در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون پژوهش آموزش و پرورش اصفهان افزود: هنرجویان این هنرستان‌ها بخش تئوری تحصیل خود را در هنرستان و بخش‌های کارگاهی را در صنایع آموزش می‌بینند.

به گفته وی، در زمان حاضر تعداد کل هنرستان‌های دخترانه و پسرانه استان با احتساب هنرستان‌های در جوار صنایع به ۴۸۰ باب رسیده است.

مدینه همچنین با اشاره به تحصیل حدود یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و۵۰۰ واحد آموزشی در استان گفت: ساخت مدرسه در کنار ایمن‌سازی مدارس نیازمند مقاوم‌سازی در مناطق مهاجرپذیر در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهش آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: در دولت شهید رییسی، کشور به یک کارگاه بزرگ از کار، تلاش و پیشرفت تبدیل شد و در استان اصفهان نیز اتفاقات چشمگیری با ساخت تعداد قابل توجهی کلاس درس رخ داد.

مدینه تصریح کرد: در ۲ سال‌ اخیر هزاران کلاس درس با تلاش و حمایت‌ خیرین مدرسه‌ساز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و بسیاری از مدارس بازسازی، تجهیز و نوسازی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha