۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85556787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمارش معکوس ملایری‌ها برای خانه‌دار شدن/ آرزویی که محقق شد

همدان- ایرنا- امروز ملایر در آستانه ثبت رکوردی دیگر از دستاوردهای دولت و انقلاب اسلامی است، ساختن سقفی برای مردم که سال‌ها برای تحقق این آرزو لحظه‌شماری می‌کردند.

به گزارش ایرنا؛ نهضت ملی مسکن از آن دست اقدامات ناب دولت سیزدهم بود که طی سه سال تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مدیران، هم اکنون در شهرستان ملایر رنگ واقعیت گرفت تا مردمی که خانه‌دار شدن برایشان یک آرزو شده بود، امروز صاحب سرپناه شوند.

جنس این رضایت مردم با تمامی خدمات فرق می‌کند، در فراز و نشیب مشکلات و تنگناهایی که مردم با آن درگیر هستند، اما تحویل زمین برای خانه‌دار شدن شاید روزنه‌ امیدی است که می‌تواند مسیر امیدبخشی برای زندگی بهتر را برای ملایری‌ها رقم بزند.

تلاش برای خانه‌دار شدن مردم در قالب نهضت ملی مسکن در صدر دغدغه‌های مسوولان استان همدان و شهرستان ملایر بود تا به واسطه کار جهادی و با وجود مردمانی خیّر و نیک‌اندیش، سیر مراحل تامین زمین برای اجرای این طرح ملی در ملایر هموارتر از دیگر نقاط باشد و با واگذاری قطعات ویلایی، یک روز خوبِ دیگر برای ملایری‌ها در تاریخ دستاوردهای این شهرستان ثبت و ضبط شود.

به طور قطع، با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سال‌های سال مردم می‌توانند از مزایای بی‌چون و چرای این طرح بزرگ ملی برخوردار شوند، طرحی که یک چهارم به وسعت شهر ملایر اضافه خواهد کرد و به جرات می‌توان گفت در این شهرستان متفاوت از سایر نقاط کشور، زمین‌های ویلایی به متقاضیان مسکن در شهرهای ملایر، زنگنه، جوکار، سامن و ازندریان در آستانه واگذاری است.

شمارش معکوس ملایری‌ها برای خانه‌دار شدن/ آرزویی که محقق شد

واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای زنگنه و سامن

در همین راستا قرار است فردا /یکشنبه/ با حضور «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان، «سلمان اسماعیلی» فرماندار ویژه ملایر و دیگر مسوولان مرتبط استانی و شهرستانی، طی مراسمی مراحل قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای سامن و زنگنه و تحویل قرارداد زمین در شهرهای جوکار و ازندریان با حضور متقاضیان و خانواده‌های آنان انجام شود.

طبق آخرین آمار اعلام شده راه و شهرسازی این شهرستان، تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنگنه ۳۷ نفر، در سامن ۲۷ نفر، در جوکار ۶ نفر و در شهر ازندریان ۶۲ نفر است که قرعه‌کشی شهرهای جوکار و ازندریان انجام شده و تحویل قرارداد زمین در این شهرها و قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان در شهرهای زنگنه و سامن فردا /یکشنبه/ برگزار خواهد شد.

در گام نخست اجرای نهضت ملی مسکن در شهر ملایر، با اهتمامی ویژه در دستور کار مدیریت عالی این شهرستان قرار گرفت و با همراهی مثال‌زدنی اهالی گلدره و سالارآباد، ۲ هزار هکتار زمین توافق شد که در مرحله نخست ۵۱۵ هکتار زمین در قالب ۲ شهرک ویلایی وارد عملیات اجرایی شد و به عنوان یکی از اَبَرپروژه‌های این شهرستان در دست اجرا است و یک چهارم به وسعت کنونی ملایر اضافه خواهد شد.

هم اکنون تمامی استعلامات طرح نهایی نهضت ملی مسکن در شهر ملایر اخذ شده و تنها مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی باقی مانده که به تازگی وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم برای تسریع در روند این مصوبه داده است.

شمارش معکوس ملایری‌ها برای خانه‌دار شدن/ آرزویی که محقق شد

یک چهارم به وسعت شهر ملایر اضافه می‌شود

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر؛ در ۵۱۵ هکتار نهضت ملی مسکن شهر ملایر با تعداد قطعات ۱۲ هزار و ۳۰۰ هزار، ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد به صورت ویلایی و مجتمع‌های مسکونی در نظر گرفته شده که از ۲۲ هزار ثبت‌نامی برای طرح نهضت ملی مسکن در ملایر، هفت هزار رو ۳۸۰ نفر واجد شرایط شدند و فرم جیم آنها سبز شد.

از تعداد ۲ هزار و ۳۹۳ متقاضی واجد شرایط که در بانک افتتاح حساب کرده‌اند، یک‌هزار و ۱۱۹ نفر واریز وجه انجام داده‌اند و یک‌هزار و ۵۱۹ نفر نیز متقاضی طرح جوانی جمعیت هستند که در شهرک‌های نهضت ملی مسکن ملایر، یک قطعه زمین به آنها واگذار می‌شود.

مساحت اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر ازندریان نیز هفت هزار مترمربع در ۳۱ قطعه است که ۴۱۹ نفر در این شهر ثبت‌نام کرده‌اند و ۸۸ متقاضی تایید و هم اکنون تعداد متقاضیان نهایی در این شهر که وجه خود را واریز کرده‌اند، ۶۲ نفر است و مقرر شد در شهر ازندریان به هر ۲ متقاضی، یک قطعه زمین واگذار و به صورت گروه ساخت احداث می‌شود، عملا روند واگذاری در این شهر به اتمام رسیده است.

در شهر جوکار نیز مساحت اراضی نهضت ملی مسکن یک‌هزار مترمربع در چهار قطعه است و از تعداد کل ۶۸ متقاضی ثبت‌نام شده، ۱۲ نفر تایید شدند و تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن که وجه خود را نیز واریز کرده‌اند، ۶ نفر است که در حال حاضر قرعه‌کشی در این شهر انجام شده و به هر متقاضی یک قطعه زمین به صورت ویلایی واگذار می‌شود.

واگذاری قطعات ویلایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن

مساحت اراضی نهضت ملی مسکن در شهر سامن نیز ۱.۷ هکتار در ۴۴ قطعه است که در مجموع ۴۰۶ نفر برای این طرح ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۴۴ نفر تایید شدند و تعداد متقاضیان نهایی نهضت ملی مسکن در سامن ۲۷ نفر است و قرعه‌کشی و واگذاری زمین فردا انجام خواهد و به هر متقاضی به قطعه زمین ویلایی واگذار خواهد شد.

در شهر زنگنه نیز مساحت اراضی نهضت ملی مسکن ۲ هکتار در ۳۶ قطعه است که در مجموع ۱۶۸ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و ۴۴ نفر تایید شدند و تعداد متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن در زنکنه ۳۷ نفر است و فردا مراسم قرعه‌کشی و واگذاری زمین در این شهر انجام و به هر متقاضی یک قطعه زمین ویلایی واگذار می‌شود.

شمارش معکوس ملایری‌ها برای خانه‌دار شدن/ آرزویی که محقق شد

در اسلامشهر آق‌گل به عنوان آخرین شهر ملایر نیز ۶.۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد که ۲۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهری، در حال حاضر در مرحله انتقال سند از منابع طبیعی به راه و شهرسازی است.

در طرح قانون حمایت جمعیت و چهار فرزندی در شهرستان ملایر نیز در مجموع یک‌هزار و ۶۷۴ متقاضی در شهرهای ملایر؛ سامن، ازندریان، جوکار، زنگنه و اسلامشهر آق‌گل ثبت‌نام کردند که ۵۰ نفر تایید نهایی شدند.

پروژه ۵۰۲ واحدی نهضت ملی مسکن ملایر نیز با پیشرفت ۲۸.۵ درصد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجرا است و در شهرهای جوکار، ازندریان، سامن و زنگنه نیز در مراحل مختلف اجرا قرار دارد.

پروژه ۶۰ واحدی کوثر برای اقشار کم درآمد نیز توسط بنیاد مسکن و راه و شهرسازی ملایر در محل هجده متری سپاه ملایر در دست اجرا است که گامی مهم در راستای خانه‌شدن اقشار مختلف مردم است.

رهاورد:

طبق هدفگذاری‌های انجام شده توسط مدیریت عالی این شهرستان، در اجرای نهضت ملی مسکن، آپارتمان‌سازی نیست، بلکه هدف ایجاد محلی جدید با بهترین امکانات برای شهروندان ملایری است، پروژه‌ای که اگرچه در مدت زمان مقرر به نتیجه نرسید، در کل تاریخ ملایر بی‌نظیر است و در بین شهرهای ایران و شهرستان‌هایی در تراز ملایر، اضافه شدن این وسعت حتی در حد مطالعه هم انجام نشده و در تاریخ این شهرستان ماندگار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha