قول مساعد وزیر راه در روند اجرای اَبَرپروژه ۵۱۵ هکتاری نهضت ملی مسکن ملایر

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، وی قول مساعد داد تصویب اَبَرپروژه ۵۱۵ هکتاری نهضت ملی مسکن ملایر در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران سرعت یابد.

«سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در دیداری که روز گذشته /دوشنبه/ با همراهی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مهمترین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌ها، طرح نهضت ملی مسکن ملایر بود که تسریع در تصویب طرح ابرپروژه ۵۱۵ هکتاری نهضت ملی مسکن ملایر در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران مورد بررسی و تاکید قرار گرفت و وزیر راه و شهرسازی قول مساعدت و پیگیری ویژه را داد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: اَبَرپروژه نهضت ملی مسکن ملایر با سرعت قابل قبولی در دست اجراست و از پروژه‌های شاخص مسکن استان همدان و وزارت راه و شهرسازی است که در فاز نخست وسعت نهضت ملی مسکن ملایر ۵۱۵ هکتار تعیین و برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی ادامه داد: ملایر تنها شهرستانی است که بحث واگذاری ویلایی اراضی نهضت ملی مسکن برای آن مطرح شده و تاکنون تمام مصوباتی که اخذ شده، بر این اساس بوده است.

وی گفت: تنها مصوبه‌ای که نیاز داریم، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است که وزیر راه و شهرسازی در این دیدار قول مساعدت و پیگیری داد.

معاون استاندار همدان بیان کرد: از دیگر پروژه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت؛ پروژه محور ارتباطی ملایر- آورزمان- نهاوند بود که وزیر راه و شهرسازی دستور پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال اوراق را صادر کرد.

اسماعیلی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی همچنین با توجه به اهمیت پروژه راه آهن غرب کشور و تکمیل پروژه راه‌آهن همدان به ملایر، دستور داد یک‌هزار میلیارد ریال به صورت اوراق پرداخت شود.

وی گفت: در راستای احداث، توسعه، مرمت و ایمن‌سازی جاده‌های روستایی شهرستان ملایر، طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، یک‌هزار تُن قیر پرداخت خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر رفع نواقص ایستگاه راه‌آهن ملایر و دستور وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص قیر مورد نیاز جهت اجرای روکش محور ملایر- توره و همچنین روشنایی مسیر ملایر به توره از دیگر موضوعات مورد بررسی در این دیدار عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ روز گذشته /دوشنبه/ حجت الاسلام «احد آزادیخواه» و «احمد آریایی‌نژاد» نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به همراه «سلمان اسماعیلی» فرماندار ویژه ملایر با «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کردند که این دیدار بیش از ۶ مصوبه مهم در حوزه عمرانی و زیرساختی به همراه داشت و درخواست اعتبار برای پروژه‌های مطرح شده به صورت مکتوب ارائه شد و وزیر راه و شهرسازی نیز دستور پرداخت اعتبارات و همچنین در اولویت قرار گرفتن این پروژه‌ها را صادر کرد.

شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha