تحقق ۲۸ درصدی تعهد اشتغال آذربایجان شرقی در چهارماه گذشته

تبریز - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان برای سال جاری ۳۵ هزار و ۵۵۸ نفر است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۹ هزار و ۵۰۲ نفر معادل ۲۸ درصد تعهد استان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت نام شده است.

به گزارش ایرنا، حسین فتحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: تعهد استان برای سال گذشته ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر بود و در چهار ماه نخست ۱۳ هزار و ۲۴ نفر معادل ۲۷.۱ درصد در سامانه رصد ثبت شده بود که در مقایسه با مدت مشابه امسال ۹ دهم درصد کمتر تحقق یافته بود.

وی افزود: از تعداد نفراتی که در سامانه رصد اشتغال ثبت شده پنج هزار و ۱۱ نفر معادل ۵۸.۹۵ درصد مردان و سه هزار و ۴۸۹ نفر معادل ۴۱.۰۵ درصد زنان هستند.

فتحی ادامه داد: ۴۸درصد ثبت نامی های در این سامانه دارای مدرک زیر دیپلم، ۴۰.۸ درصد دیپلم، ۱.۶ درصد فوق دیپلم، ۷.۶ درصد لیسانس و۲ درصد فوق لیسانس و بالاتر هستند.

بیشتر استخدام ها در بخش خدمات تحقق یافته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شغل های ثبت نام شده در سامانه رصد در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی است، گفت: بیشترین اشتغال استان در بخش خدمات با سه هزار و ۱۸۸ نفر معادل حدود ۳۷ درصد تحقق یافته است.

فتحی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۵۸ نفر معادل حدود ۳۴ درصد در بخش صنعت و ۲ هزار و ۳۵۴ نفر معادل حدود ۲۷ درصد در بخش کشاورزی تحقق یافته است.

وی افزود: پنج هزار و ۳۰ شغل در شهرهای استان و سه هزار و ۴۷۰ شغل نیز در روستاها ایجاد شده است و به ترتیب ۵۹.۱۸ و ۴۰.۸۲ درصد اشتغال ایجاد شده را شامل می شود.

تحقق ۲۸ درصدی تعهد اشتغال آذربایجان شرقی در چهارماه گذشته

حدود ۸۶ درصد شغل های ایجاد شده، خوداشتغالی است

فتحی با بیان اینکه از هشت هزار و ۵۰۰ شغلی که تا پایان تیرماه سالجاری در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است، گفت: هفت هزار و ۳۰۴ خود اشتغالی معادل ۸۵.۹۳ درصد در این مدت در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

بیشترین تعهد اشتغال برای سالجاری مربوط به دستگاه های کمیته امداد و صمت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعهد ثبت اشتغال دستگاه های استان اشاره کرد و گفت: بیشترین تعهد برای دستگاه های کمیته امداد و صمت به ترتیب با ۱۰ هزار و ۶۱۴ نفر و ۹ هزار و ۸۴۸ نفر است.

فتحی افزود: بیشترین تحقق درصدی نیز مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۵۷.۷ درصد است و برخی دستگاه ها تاکنون عملکردی در این زمینه نداشته اند.

ابلاغ ۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات خانگی به استان

فتحی با بیان اینکه اعتبار مشاغل خانگی برای استان در سالجاری ۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال است، گفت: تاکنون ۳۷۷ طرح از سوی دستگاه های میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، صمت و فرهنگ و ارشاد به دبیرخانه مشاغل استان برای بهره مندی از تسهیلات این حوزه اعلام شده است.

وی ادامه داد: هزینه برآورد شده برای این طرح ها از سوی دستگاه ها، ۵۰۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است و جهاد کشاورزی با ۲۰۷ میلیارد ریال طرح در رتبه نخست تسهیلات بخش خانگی قرار دارد.

پرداخت ۱۴ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در استان

فتحی به تسهیلات پرداختی از محل تبصره ۱۸ از سوی بانک های عامل در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال از این محل تسهیلات پرداخت شده و درصد تحقق آن در استان ۶۸ درصد است.

وی جمع اعتبار ابلاغی از محل این تبصره را ۲۱ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۷۲۳ مورد تسهیلات پرداختی از این محل در استان محقق شده است.

فتحی ادامه داد: بیشترین تسهیلات پرداختی از این محل مربوط به بانک ملی با ۲ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال معادل ۷۰ درصد است و بانک رسالت تاکنون تسهیلاتی در این زمینه پرداخت نکرده است.

بیشترین تسهیلات اشتغال به طرح های بخش کشاورزی استان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: بیشترین رقم تسهیلات پرداختی مربوط به بخش کشاورزی است و ۶ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال معادل ۴۳.۵ درصد تسهیلات به چهار هزار و ۸۱۰ طرح در این حوزه پرداخت شد.

فتحی افزود: بخش صنعت با چهار هزار و ۹۱۶ طرح، پنج هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال معادل ۳۷ درصد تسهیلات و بخش خدمات با یک هزار و ۹۹۷ طرح به میزان ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال معادل ۱۹.۵ درصد تسهیلات را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: ۵۶ درصد طرح هایی که تسهیلات گرفته اند در روستاها و ۴۴ درصد در شهرها هستند و در مجموع برای ۱۱ هزار و ۷۲۳ طرح حدود ۱۴ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

فتحی ادامه داد: از مجموع طرح های برخودار شده از تسهیلات، ۶ هزار و ۸۲۴ طرح ایجادی، ۶ هزار و ۹۳۶ طرح توسعه ای، ۶۶۶ طرح تکمیلی و ۴۸ طرح برای سرمایه در گردش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha