۳۲ شعبه و باجه روستایی پست بانک کرمانشاه آماده فروش ارز اربعین است

کرمانشاه- ایرنا- مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه از فعالیت ۳۲ شعبه و باجه بانکی روستایی در استان برای فروش ارز اربعین به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خبر داد.

«ذوالفقار بختیاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام آماده باش به تمام شعب و باجه های پست بانک در استان کرمانشاه خواستار ارائه خدمات مطلوب‌تر و فروش ارز اربعین در کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا شد و گفت: کرمانشاه یکی از مسیرهای خروج زوار اربعین است و خدمت به زوار به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم کمک می کند.

به گفته وی تعداد ۱۲ شعبه و ۲۰ باجه روستایی برای فروش ارز اربعین در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

مدیر شعب پست بانک استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: همچنین یک باجه مستقل و سیار نیز جهت فروش ارز اربعین در مرز خسروی و پایانه خروج زوار مستقر شده است.

بختیاری همچنین اضافه کرد: شعب پست بانک استان کرمانشاه در روز جمعه ۱۹ مرداد ماه به صورت فوق العاده از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۰ میزبان متقاضیان جهت دریافت ارز اربعین هستند.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند هم به صورت حضوری و هم غیره حضوری از طریق اپلیکشن «بله» اطلاعات خود را ثبت و جهت دریافت ارز به شعب و باجه های پست بانک مراجعه کنند.

بختیاری گفت: زائرانی که از استان کرمانشاه به مراسم اربعین مشرف می‌شوند می‌توانند به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار دینار با قیمت مرکز مبادله دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، فروش ارز به زائرین بالای پنج سال (متولدین یکم شهریورماه ۹۸ به قبل) از تاریخ هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، ثبت در سامانه «"نظارت ارز (سنا)»" در سرفصل «ارز زیارتی اربعین» (کد سرفصل ۵۰) و با الزام درج کد رهگیری در سامانه مربوطه امکان‌پذیر است.

همچنین کد رهگیری در سامانه مربوطه (کد ملی متقاضی) پس از طی فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال می‌شود.

خاطرنشان می شود، در خصوص زائرین بین پنج تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی ارائه شود.

تأکید می شود، سرپرستان خانوار می‌توانند به‌منظور خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن همه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب آن بانک مراجعه کنند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت‌بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.

فروش ارز بابت سرفصل فوق، محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی کند.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه امسال هم به منوال سالهای گذشته یکی از گذرگاه های تردد زائران اربعین است.

مرز خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha