۱۲ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در کنگاور راه‌اندازی می‌شود

کنگاور - ایرنا - فرماندار کنگاور گفت: همزمان با همایش پیاده‌روی اربعین ۱۲ موکب در مسیر زائران در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ایرج صادقی روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین کنگاور با تاکید بر رعایت اصول ایمنی، بهداشتی و ترافیکی در ایام اربعین افزود: حرکت اربعین حسینی دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

فرماندار کنگاور با اشاره به اتحاد و همدلی شیعیان در مراسم اربعین افزود: ابعاد اثرگذاری این مراسم از دایره تشیع و مسلمانان فراتر رفته و خنثی‌کننده سیاه‌نمایی‌های دشمنان است.

وی در ادامه افزود: عنوان «کنگاور منزلگاه عاشقان حسینی» برای این شهرستان، مدال افتخاری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تارک شهر کنگاور نصب کردند و این مهم در پذیرایی از زائران اربعین به خوبی نمود پیدا کرده است.

رییس ستاد اربعین شهرستان کنگاور با بیان اینکه این شهرستان همچون سال‌های گذشته به همت مردم آماده تکریم و پذیرایی زائران اربعین حسینی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا اسکان، پذیرایی و تردد زائران به بهترین شیوه انجام شود.

فرماندار کنگاور ادامه داد: کمیته‌های ۱۰گانه ستاد اربعین مشخص شده و مسوولان کمیته‌ها نیز موظف به تشکیل جلسات مربوطه، ارائه برنامه و جدول زمانبندی اجرای مصوبات هستند و در زمان تعیین شده از سوی ستاد اربعین نیز باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

فرماندار کنگاور یادآور شد: دستگاه های مختلف در حال آماده سازی تجهیزات و زیرساخت های لازم برای ارائه خدمت به زائران اربعین از روستای "رحمت‌آباد" در ورودی شهرستان تا مجتمع سه‌راهی شهید زنگنه هستند.

صادقی از برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات تولیدی شهرستان کنگاور از جمله صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی در مسیر پیاده‌روی اربعین در مجتمع سه راهی شهید زنگنه خبر داد.

او بیان اینکه این اتفاق موجب می‌شود که هرچه بیشتر توانمندی‌های شهرستان به تمام اقشار کشور معرفی شود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع برندسازی باید تلاش کنیم تا این محصولات به شکل برند خاص کنگاور به بهترین شکل عرضه شود.

شهرستان کنگاور با قرار گرفتن در مسیر آزادراه کربلا و کریدور غرب به مرکز و جنوب غرب کشور در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد.

کنگاور در فاصله ۵۵۵ کیلومتری شرق کربلا، ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۴۱۰ کیلومتری غرب تهران قرار دارد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

تردد زائران اربعین از مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه انجام می شود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha