۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85556891
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کاروان پیاده انصارالحسین وارد آبادان شد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85556891
کاروان پیاده انصارالحسین وارد آبادان شد

آبادان - ایرنا - مسئول کاروان پیاده انصارالحسین گفت: این کاروان پس از ۵۲ روز پیاده روی وارد آبادان شد.

علی حقیرپور شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کاروان پیاده روی مشهد به کربلا با نام انصارالحسین (ع) پس از عبور از استان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف کشور در ادامه مسیر خود وارد آبادان شد.

وی افزود: این کاروان با ۱۳۰ نفر از عاشقان حسینی حرکت معنوی خود را با پای پیاده از مشهد به قصد کربلای معلا آغاز کرده است.

مسئول کاروان پیاده انصارالحسین گفت: این کاروان ۲۵ خرداد حرکت خود را از مشهد مقدس آغاز کرد و با پای پیاده به سمت کربلا در حرکت است.

وی بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا، گسترش معارف حسینی و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) از اهداف این کاروان است.

حقیرپور بیان کرد: کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای آن حدود ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از پنج استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد.

وی افزود: این کاروان دوشنبه هفته جاری از طریق مرز شلمچه عازم کربلا خواهد شد تا در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

مسئول کاروان پیاده انصارالحسین گفت: این بیست و سومین سفری است که این کاروان با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) مشرف می‌شود.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha