مسابقات ورزشی دانش‌آموزان استثنایی کشور در مشهد آغاز شد

مشهد - ایرنا- بیست و چهارمین مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر با آسیب بینایی، جسمی و حرکتی سراسر کشور، روز شنبه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم خطاب به دانش آموزان حاضر در این دور از مسابقات، گفت: دانش آموزان استثنائی می توانند همانند بسیاری از افتخارآفرینان کشور پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورند.

حجت‌الله الماسی افزود: این دانش آموزان به عقیده من، کم توان نیستند بلکه دانش آموزان پرتوان ویژه با اراده ای قوی هستند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان عرصه ورزش را به عنوان بهترین عرصه انتخاب کردند که ماندگارترین رقابت ها و دوستی ها در این عرصه است و هم تیمی های آنها بهترین دوستانشان خواهند بود.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: عرصه ورزش عرصه شور، نشاط، هیجان و رقابت های سالم است و دانش آموزان را به مرد زندگی تبدیل می کند.

الماسی به این دانش آموزان توصیه کرد: برای رسیدن به قله های معنوی در کنار موفقیت های ورزشی با شهدا انس بگیرند و زندگی نامه آنها را مطالعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات در ۲ بخش ویژه دانش آموزان دختر و پسر در رشته‌های گلبال، دو میدانی، بوچیا و شطرنج ویژه دانش‌ آموزان دختر استثنایی کشور برگزار شده است.

جواد روحانی افزود: در بخش نخست این دوره از مسابقات ۲۵۰ دانش‌آموزان پسر به همراه سرپرستان و مربیان حضور دارند و در بخش دوم این دور از مسابقات در تاریخ ۱۷ تا ۲۱ مردادماه میزبان ۲۷۰ دانش آموزان دختر به همراه سرپرستان و مربیان آنان خواهیم بود.

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان استثنایی کشور در مشهد آغاز شد


وی ادامه داد: این مسابقات با هدف ارتقای سلامت جسمی، اجتماعی و ورزشی دانش آموزان و نیز استعدادیابی و استعدادسنجی ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شده است.

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور از ۱۳ مردادماه در مشهد آغاز شد و تا ۲۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha