۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85557530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات اندازه‌گیری دقیق عمق برف در ایستگاه‌های حیران و الماس اردبیل نصب شد

اردبیل-ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از نصب به روزترین تجهیزات اندازه گیری عمق برف با استفاده از فناوری اولتراسونیک در ایستگاه‌های حیران و الماس در این استان خبر داد.

مجید کوهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد؛ با توجه به اینکه عمق برف یک پارامتر مهم برای تحلیل و پیش بینی شرایط آب و هوایی بوده و باید به طور منظم اندازه گیری شود به همین خاطر با پیگیری‌های انجام شده، سنسور برف سنج اولتراسونیک برای ثبت دقیق، مستمر و بدون تماس عمق برف با طراحی قوی با یک سیستم بروز و بسیار مناسب در استان نصب شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه این تجهیزات برای نخستین بار در استان در گردنه الماس و حیران نصب و راه اندازی شده است، اضافه کرد: گردنه‌های کجل و صائین و ایستگاه کوهستان آلوارس جزو اولویت‌های این اداره کل برای نصب این تجهیزات هستند.

وی در ادامه اندازه گیری مداوم و بدون تماس سنسور برای شرایط محیطی کوهستانی، غشای سرامیکی مقاوم، مهر و موم شده و بدون تعمیر و نگهداری با سپر محافظ در برابر یخ و برف و فیلتر برف و بارندگی با استفاده از تحلیل طیف هوشمند را از ویژگی‌های این تجهیزات عنوان کرد.

کوهی همچنین گفت: این تجهیزات برای شرایط آب و هوایی کوهستانی بسیار مفید بوده و دقت اندازه گیری عمق برف قابل اعتماد را فراهم می کند، به همین دلیل این تجهیزات برای هواشناسان در پیش بینی و صدور هشدار بهمن، اطلاع از وضعیت مناطق اسکی، ایستگاه‌های تحقیقاتی قابل استفاده و مفید بوده و جزو تجهیزات ضروری برای استان به شمار می‌رود.

تجهیزات اندازه‌گیری دقیق عمق برف در ایستگاه‌های حیران و الماس اردبیل نصب شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha