کنفرانس بین‌المللی احیای بوم‌شناختی بر پایه طبیعت در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی احیای بوم شناختی بر پایه طبیعت در اردبیل خبر داد.

مجید کوهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کنفرانس ششم و هفتم شهریورماه امسال با مشارکت اداره کل هواشناسی استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم جلب توجه و مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در حوزه تغییرات اقلیمی ادامه داد: در این کنفرانس بین المللی موضوعاتی همچون پیامدهای تخریب انسانی و تغییر اقلیم بر کارکردهای بوم شناختی و همچنین مدیریت پایدار منابع آب و اکوسیستم آبی بحث و بررسی خواهد شد.

کوهی افزود، موضوع تغییر اقلیم و بحران‌های آب و هوایی از مهم‌ترین چالش های پیش روی کشور در سال‌های آینده است و مشارکت نخبگان و دانشگاهیان کشور در پیش‌بینی، سازگاری و مدیریت پیامدهای تغییرات اقلیمی بسیار ضرورت دارد و امیدواریم خروجی این کنفرانس و همایش‌های مشابه در این زمینه راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: در کنفرانس بین‌المللی احیای بوم شناختی بر پایه طبیعت شرکت‌کنندگان می‌توانند مقاله‌ها ، دستاوردها و پیشنهادهای خود را در ۱۱ محور و موضوعات متنوع از جمله توسعه پایدار و خدمات اکوسیستم‌ها، مشارکت مردم و ذینفعان، پیامدهای تغییرات اقلیمی، مدیریت پایدار منابع آب و اکوسیستم ارائه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha