نزاع در اردبیل کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل اعلام کرد: طی سه ماهه اول امسال سه هزار و ۶۳۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس اعلام روز یکشنبه اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در این مدت از کل مراجعان ۲ هزار و ۶۸۹ نفر مرد و ۹۴۱ نفر زن بودند.

طبق آمار اعلامی واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، در فروردین ماه امسال آمار مراجعان نزاع با حدود ۲۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۶۱ نفر مرد و ۲۵۳ نفر زن هستند.

برای معاینات نزاع معرفی نامه از مراجع قضایی یا انتظامی، ارائه کد ملی فرد معاینه شونده و پرداخت تعرفه مصوب از سوی قوه قضاییه الزامی است و پس از ارائه مدارک در واحد پذیرش معاینات و تهیه تصویر جهت احراز هویت از مصدوم ، برای فرد تشکیل پرونده شده و معاینه و بررسی صدمات به پزشک مستقر در مرکز ارجاع داده می‌شود.

بر اساس آمار ، بیشترین فراونی وقوع جرم در استان اردبیل مربوط به نزاع و درگیری خیابانی است.

خشونت به عنوان یک عامل ناپسند در رفتارهای اجتماعی هرسال تعداد زیادی را در استان اردبیل را به دادگستری می‌کشاند.

این تعداد بر اثر رفتارها و برخوردهای نادرست و خشونت‌آمیز در مناسباتشان با دیگران در مکان‌های مختلف از خانواده گرفته تا فضاهای کسب و کار ، معابر ، آموزشگاه‌ها و نظایر آن کارشان به نزاع و درگیری‌های انفرادی و یا گروهی کشیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha