۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85557632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حامیان فلسطین در پایتخت صربستان تجمع کردند

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبر: 85557632
حامیان فلسطین در پایتخت صربستان تجمع کردند

تهران - ایرنا - گردهمایی همبستگی با مردم فلسطین با حضور رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه زمون شهر بلگراد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در تجمع روز گشذته (۱۳ مرداد)، فعالان اجتماعی، مهاجران فلسطینی و جمعی از شهروندان بلگراد، محمد النامورا سفیر فلسطین در صربستان و امیر پورپزشک حضور داشتند.

سخنرانان گردهمایی از جمله سفیر فلسطین با اشاره به اینکه ۳۰۰ روز از آغاز تهاجم و نسل‌کشی اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه می گذرد، گفتند تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر توسط صهیونیست ها قتل‌عام شده اند که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند. ساکنان کرانه باختری اشغالی نیز از شکنجه روزانه مقامات و شهرک نشینان اسرائیلی در امان نیستند و بیش از ۹۰۰۰ انسان بی گناه از جمله ۳۰۰ زن و ۶۳۵ کودک در زندان های اسرائیل به سر می برند.

حاضران از همه شهروندان صربستان دعوت کردند که به همبستگی با فلسطین بپیوندند و از این طریق صدای خود را در برابر جنایات مرتکب شده توسط اسرائیل و ایالات متحده بلند کنند. میلوش کاراوزیچ دبیر اتحادیه جوانان کمونیست صربستان نیز گفت: ما در این نشست پیام روشنی علیه نسل‌کشی مردم غزه ارسال می کنیم و خواستار پایان دادن به روابط دیپلماتیک کشورمان با اسرائیل و همچنین فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستیم.

اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha