اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهاردهم مرداد به شروط تحقق رفاه اجتماعی در برنامه هفتم،جلوگیری از مرگ هزار نوزاد با تزریق واکسن پنوموکوک،تامین منابع مالی صندوق حمایت مدارس غیردولتی،اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه،تصویب ۲۲۹۰ نام برای فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل،افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات درحوزه زیبایی و چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

نجات جان یک میلیون نوزاد در گروی تغذیه با شیر مادر در ساعت اول زندگی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع تغذیه با شیر مادر را در ساعت اول پس از تولد، نجات بخش جان یک میلیون نوزاد در جهان عنوان کرد و گفت: تغذیه با شیر مادر به تضمین بقا، سلامت و رفاه فرزندان و خانواده‌های آنها کمک می‌کند و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقش کلیدی دارد.

محمدرضا سهرابی ضمن گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر( مصادف با ۱۰ تا ۱۶ مردادماه)، تغذیه با شیر مادر را حق مادر و کودک دانست و افزود:سعی می‌کنیم با حمایت از مادران و اجرای قوانین مربوطه هیچ کودکی از این نعمت الهی محروم نشود.

وی تغذیه با شیر مادر را بهترین سرمایه‌گذاری‌ برای حفظ و ارتقای سلامت و بقای کودکان و زنان جامعه برشمرد و تاکید کرد: هر ساله شروع تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت پس از تولد، جان یک میلیون نوزاد را در جهان نجات می دهد.

سهرابی با بیان این که شیر مادر کامل‌ترین و سازگارترین غذا برای نوزاد است خاطرنشان کرد: شیر مادر تا پایان شش ماهگی به تنهایی برای تغذیه شیرخوار کافی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

برای اتباع خارجی گذرنامه زیارتی صادر می‌شود؟

رئیس اداره گذرنامه فراجا شرایط حضور اتباع خارجی مجاز مقیم کشور در مراسم اربعین و سفر به عتبات عالیات را تشریح کرد.

سرهنگ امید نودهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به اینکه آیا گذرنامه و روادید زیارتی برای اتباع خارجی مجاز ساکن در کشور صادر می‌شود، اظهار داشت: روادید زیارتی صرفاً برای اتباع ایرانی صادر خواهد شد و طبق قانون امکان صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی، حتی کسانی که در ایران متولد شدند، وجود ندارد.

وی افزود: اما این مسئله به معنای محرومیت اتباع خارجی مجاز برای حضور در مراسم اربعین نیست و پلیس و اداره گذرنامه با همکاری سازمان ملی مهاجرت امکان حضور اتباع را در مراسم اربعین و سفر به عتبات را فراهم کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

بیشترین روش دریافت زکات به صورت نقدی است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روش نقدی دربین روش‌های پرداخت زکات بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است، گفت: سال گذشته هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال زکات به صورت نقدی به حساب این نهاد واریز شد.

حبیب‌اله آسوده افزود: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۶ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال زکات در سراسر کشور جمع‌آوری شد که از این میزان ۱۴ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال زکات مستحب و ۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال زکات واجب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز مربوط به فطریات، کفارات و رد مظالم بوده که در سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

منابع مالی صندوق حمایت مدارس غیردولتی تامین شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: انتظار داریم که منابع مالی صندوق حمایت مدارس غیردولتی تامین شود تا در سال‌های آینده شاهد اتفاقات مناسبی باشیم.

احمد محمودزاده در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی آفرینو اظهار کرد: این جشنواره در راستای فرمایشات رهبر انقلاب به منظور انتقال خلاقیت و ابتکارات مدارس غیردولتی به مدارس دولتی برگزار می‌شود که پس از مشخص شدن محورها فراخوان منتشر شد و مدارس در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: یکی از چالش‌های اساسی برای بهبود روند فعالیت مدارس غیردولتی موسسان هستند که باید با مجامع قانون‌گذاری در ارتباط باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین عدم اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مانند ماده ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲، ۱۳ و ۲۵ نیاز است که با همت جدی پیش رود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

جلوگیری از مرگ حدود هزار نوزاد با تزریق واکسن پنوموکوک

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از واکسیناسیون سراسری پنوموکوک در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود که با واکسیناسیون پنوموکوک سالانه از مرگ و میر هزار نوزاد و همچنین بستری شدن بیش از ۵۵ هزار نوزاد در بیمارستان، جلوگیری شود.

اواخر شهریور ماه امسال بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز احداث مرکز تولید واکسن های پنوموکوک و روتاویروس در مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتوپاستور خبر داد که کشور را از واردات این واکسن‌ها بی نیاز می کند؛ او ابراز امیدواری کرد که سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.

بیماری پنوموکوک بر اثر تجمع باکتری‌هایی به نام استرپتوکوک نومونیا در پوشش مخاطی بینی و در پشت گلو ایجاد می شود که اگر تعدادشان زیاد باشد، می‌توانند باعث ایجاد عفونت در دستگاه تنفسی، گوش میانی یا حفره‌های سینوسی شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه و خانواده شهید امیرعبداللهیان

هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» به شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعطا شد.

مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی » امروز یکشنبه ۱۴ مرداد در روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رئیس قوه قضاییه، مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران برگزار شد.

در این مراسم، جایزه حقوق بشر اسلامی که یک جایزه بین‌المللی است به قربانیان نقض حقوق بشر و یا حامیان و مدافعان حقوق بشر اعطا می‌شود و امسال اطلاعات مربوط به ۴۲ نامزد از تقریبا ۱۷ کشور دریافت و در کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی آنها بررسی شده است که در نهایت ۶ نفر جزو برگزیدگان و ۳ نفر جزو تجلیل شوندگان انتخاب شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

تصویب ۲۲۹۰ نام برای فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل

رئیس اداره مکمل سازمان غذا و دارو از تصویب ۲ هزار و ۲۹۰ فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل، شیر خشک و غذای ویژه خبر داد.

ریحانه اکبریان افزود: تسریع در روند نام گذاری محصولات حوزه از جمله اقداماتی است که اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل به انجام آن اهتمام جدی دارد.

وی ادامه داد: امسال فرایندهای این حوزه اصلاح و جلسات نامگذاری به صورت هفتگی برگزار می‌شود، در صورتی که در گذشته روال به صورت ماهانه بوده و این فرایند زمان‌بر بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه زیبایی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۵ هزار مرکز غیرمجاز را پلمب کردیم.

سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: در تیرماه امسال هیات دولت مصوب کرد که جرائم مداخلات افراد غیرمجاز و غیرپزشک در امور پزشکی به روز شود که برای بار اول ۵۸۰ میلیون تومان و در صورت تکرار، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه در زمینه خدمات پزشکی زیبایی، مردم باید اطلاع و آگاهی کافی داشته باشند، اظهارداشت: رسانه ها باید اطلاع رسانی مناسبی را در این زمینه داشته باشند و زمانی که فردی به پزشک جهت خدمات زیبایی مراجعه می کند حتما نام پزشک را در سایت سازمان نظام پزشکی کشور استعلام نموده و در صورت صلاحیت در زمینه تخصص مورد نظر به پزشک مربوطه مراجعه کند در غیر این صورت مراجعه به غیرپزشک می تواند آسیب های جدی ایجاد کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

شروط تحقق رفاه اجتماعی در برنامه هفتم؛ از استقرار نظام حمایتی تا کنترل تورم

کارشناس رفاه و تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و برنامه هفتم پیشرفت نسخه‌های مشخص و معینی برای استقرار نظام رفاه اجتماعی مطلوب تدوین کرده اند، گفت: حمایت از اقشار ضعیف، کنترل و کاهش نرخ تورم و استقرار نظام چند لایه اجتماعی موجب کاهش فاصله طبقاتی می‌شود.

فصل پنجم قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت به مسایل مربوط به صندوق های بازنشستگی مانند کاهش ناترازی مالی، کاهش وابستگی به بودجه عمومی کشور، اصلاح ساختار آنها، تأدیه بدهی حسابرسی‌شده دولت، حفظ حقوق و تعهدات بین نسلی بیمه‌شدگان، کاهش بنگاهداری و برقراری عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخته است.

در این برنامه تاکید شده است که به‌منظور کاهش ناترازی مالی سازمان‌ها و ‌صندوق‌های بازنشستگی و جلوگیری از ناپایداری مالی و همچنین کاهش وابستگی آنها به بودجه عمومی و ارتقای کیفیت و اصلاح ساختار بیمه‌های اجتماعی، می بایست از سال نخست اجرای برنامه، اقدامات اصلاحی در ‌صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر ‌صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی انجام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به شهید هنیه/چگونگی صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha