تصویب طرح تکریم مقام زن در شورای شهر تهران

تهران بزرگ - ایرنا - تشکیل شورای راهبردی سلامت شهرداری تهران و تکریم مقام زن ۲ طرحی بود که در جلسه امروز/یکشنبه/ شورای اسلامی شهر تهران بررسی و با حداکثر آرای موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران روز یکشنبه در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی طرح تشکیل شورای راهبردی سلامت در شهرداری تهران با بیان اینکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا تصمیم گرفت برای جلوگیری از موازی کاری‌ها در پایتخت و همکاری دستگاه‌ها در تصمیم گیری و سیاست گذاری‌ها، این طرح را ارائه دهد، گفت: این طرح در دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

سوده نجفی افزود: با استناد به سیاست‌های ابلاغی کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم در سیاست‌های اجرایی و تکالیف مقرر در بندهای مختلف قانونی، این طرح ارائه شده است.

وی با اشاره به اهداف این طرح یادآور شد: تعامل مثبت با سازمان‌های مردم نهاد جهت ارائه خدمات یکپارچه به شهروندان تهرانی، شکوفایی فرهنگ سلامت جامعه و توجه ویژه به جامعه سالمندی، تحقق جوانی جمعیت و هم افزایی نهادهای مختلف برای ارتقاء وضعیت سلامت از اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهردار تهران رییس این شورا خواهد بود، گفت: مدیرکل سلامت شهرداری به عنوان دبیر، معاون فرهنگی و اجتماعی، معاون خدمات شهری، مدیرکل سلامت، مدیرعامل شرکت شهر سالم، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رییس نهاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد، فرماندار تهران، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ۲ نفر کارشناس متخصص با معرفی کمیسیون خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی، دو نفر از اعضای کمیسیون خدمات شهری به عنوان عضو ناظر در این شورا، روسای دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران و دانشگاه توانبخشی عضویت خواهند داشت.

در نهایت طرح تشکیل شورای راهبردی سلامت در شهرداری تهران با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید.

تصویب طرح تکریم مقام زن در صحن شورای شهر تهران

همچنین رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح تکریم مقام زن گفت: شهرداری مجاز است به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) خدمات رایگان به بانوان در پردیس‌های سینمایی و مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و هنری به مدت یک هفته ارائه دهد.

نرگس معدنی پور در جریان تصویب طرح تکریم مقام زنان، اظهار کرد: در روز زن و دختر نیز شهرداری می‌تواند به مدت یک روز خدمات رایگان در مترو و اتوبوسرانی به این قشر ارائه دهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می توان به جای یک روز خدمات رایگان در مترو و اتوبوسرانی می‌توان هزینه را در روز زن دریافت کرد و به آزادی زنان زندانی اختصاص داد، افزود: اگر بانوان یک روز هزینه بلیت پرداخت نکنند، تفاوتی برایشان ندارد اما اگر بتوان مبلغ به دست آمده را برای آزادی بانوان زندانی اختصاص داد، اتفاق خوبی است.

اختصاص هفت میلیارد تومان برای آزادی زنان زندانی

مهدی چمران اضافه کرد: با کمک خیرین رقم هفت میلیارد تومان برای آزادی زنان زندانی در سال جاری اختصاص خواهیم داد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پرداخت یا عدم پرداخت سه هزار تومان هزینه بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در شان بانوان نیست، ادامه داد: بهتر است برای بانوان اقداماتی ماندگار انجام شود.

به گزارش ایرنا، طرح تکریم مقام زن پس از اعمال پیشنهادات مطرح شده، با حداکثر آرا موافق به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha