۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85557814
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پمپئو: اظهارات هریس به درگیری غزه دامن می‌زند

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85557814
پمپئو: اظهارات هریس به درگیری غزه دامن می‌زند

تهران-ایرنا- وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شد که اظهارات اخیر کامالا هریس درباره جنگ رژیم اسرائیل و حماس، به درگیری‌های غزه دامن می‌زند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: مایک پمپئو که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا فعالیت می کرد، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: آنچه که هریس می گوید منجر به ادامه جنگ و تهدیدها می شود.

پمپئو گفت: هر چیزی که از جو بایدن رئیس جمهوری یا هریس معاون او می شنوم درباره آتش بس است، در واقع آنچه که آنها می گویند این است که اجازه می دهند ترس و وحشت حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر/ حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی) تکرار شود.

هیل اذعان کرد، در حالی که هریس و بایدن هر دو از آتش بس در منطقه خاورمیانه حمایت کرده اند دولت آمریکا همچنان معتقد است که امنیت (رژیم) اسرائیل اولویت اصلی در مذاکرات است.

این رسانه افزود، پمپئو که همچنین حامی اصلی رژیم اسرائیل است مدعی شده که ایران به طورکامل در پشت پرده، حماس را تحت کنترل دارد.

وی مدعی شد که وجود یک نیروی قهریه و رویکرد غیرمسالمت آمیز در مقابل ایران ضروری است.

هیل با اشاره به تشدید تنش در منطقه به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رهبر حماس افزود: بایدن و هریس روز پنجشنبه در تماس های محرمانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل نگرانی خود را از تشدید تنش ها ابراز و بر ضرورت اجرای فوری آتش بس تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، پمپئو پیشتر سیاست دولت بایدن در قبال تحولات خاورمیانه پس از حمله هفتم اکتبر را ناشی از «ضعف و بزدلی» دولت وی توصیف کرده و گفته بود که کاخ سفید پیش‌فرض تهدید ایران را پذیرفته است.

وی مدعی شد که بایدن چراغ سبز به ایران نشان داده است؛ به نظامی که صراحتا اعلام کرده که خواهان نابودی آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» و اسرائیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha