۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85509459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پمپئو: متحدان آمریکا نگران بهره‌برداری روسیه از دولت "ضعیف" بایدن هستند

تهران – ایرنا - وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که متحدان این کشور نگرانند که دشمنان آنها، به خصوص روسیه، جو بایدن را "ضعیف" دانسته و فرصت ریاست‌ جمهوری او را برای کسب امتیاز غنیمت بشمرند.

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که پمپئو دیشب (۲۵ خرداد) در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز از سه کشتی جنگی روسیه که این هفته به آب های کوبا رسیده و از فاصله کمتر از ۵۴ کیلومتری سواحل فلوریدا عبور کردند، ابراز نگرانی کرد.

پمپئو همچنین به دستگیری چند فرد مشکوک به ارتباط با داعش و هجوم مهاجران در مرز جنوبی اشاره کرد و گفت: روسیه به این نتیجه رسیده که "به معنای واقعی کلمه هیچ خطری برای عزیمت کشتی ها به کوبا وجود ندارد. "

او گفت: (دشمنان آمریکا) رئیس‌جمهوری ما را شکست‌ خورده و ضعیف می‌ دانند و متحدان ما بسیار نگرانند که هنگام نیازشان، آمریکا قادر به کمک نباشند.

پمپئو گفت که آمریکایی‌ها نباید "چندان نگران حضور ناوگان روسیه در آبهای نزدیک" باشند، چرا که "یک رخداد استثنایی" است، بلکه باید نگران "ناکامی دولت بایدن در حفاظت از اساسی ‌ترین منافع امنیتی آمریکا" باشند.

پمپئو اواخر فروردین نیز به فاکس نیوز گفته بود که آمریکا بازدارندگی خود را در برابر ایران از دست داده است.

وی با این ادعا که "ایران در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به اسرائیل حمله کرد" افزود که فقدان بازدارندگی آمریکا باعث شد که حماس به اسرائیل حمله کند.

وی اظهار کرد که این حمله و تهدیدهای فعلی علیه اسرائیل موید آن است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا "یک سیاست شکست‌خورده را برای دفاع از اسرائیل ادامه می‌دهد. "

وزیر خارجه پیشین آمریکا سیاست دولت بایدن در قبال تحولات خاورمیانه پس از حمله هفتم اکتبر را ناشی از "ضعف و بزدلی" خواند و گفت که کاخ سفید پیش‌فرض تهدید ایران را پذیرفته است.

وی افزود که بایدن چراغ سبز به ایران نشان داده است، به نظامی که صراحتا اعلام کرده که خواهان نابودی آمریکا به عنوان "شیطان بزرگ" و اسرائیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha