دمای هوا در کرمانشاه بازهم بیشتر می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت که با تقویت نسبی سامانه گرم جنب حاره در جو منطقه، روند افزایشی دمای هوای استان دست کم تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.

سعید قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی به دلیل تقویت نسبی سامانه گرم جنب حاره در جو منطقه، از فردا (دوشنبه) تا پایان هفته دمای هوا در غالب نقاط استان کرمانشاه به آرامی افزایش می یابد.

وی افزود: پیش بینی می شود طی این مدت بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه بیشینه دمای هوا در مناطق معتدل کرمانشاه بین ۴۰ تا ۴۲ و در نواحی گرمسیر استان بین ۴۵ تا ۴۷ درجه سانتی گراد در نواسان باشد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: تا پایان هفته در بعضی ساعات وزش باد ملایم، "رشد محدود ابر بخصوص در نواحی شرقی" و "غبار رقیق بویژه در مناطق مرزی" از دیگر پیامدهای شرایط جوی مذکور در جو استان خواهد بود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ماهیدشت با کمینه ۱۳ و قصر شیرین با بیشینه ۴۴ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان کرمانشاه بودند.

قاسمی افزود: همچنین طی شبانه روز گذشته دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۱۸ تا ۳۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری کرمانشاه با توجه به گرمای شدید و کمک به پایداری شبکه برق خانگی و صنایع استان؛ ساعات کاری ادارات، سازمان ها و بانک های استان نیز طی هفته جاری از ساعت ۶ تا ۱۱ تعیین شده است.

این مصوبه از امروز تا پنجشنبه ۱۸ مرداد تعیین شده و بر اساس آن فعالیت کلیه ادارات، بانکها و سازمانهای دولتی استان کرمانشاه به استثنای دستگاه های خدمات رسان تا ساعت ۱۱ است و پس از آن امور ضروری به صورت دور کاری انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha