۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85557898
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تجلیل از پیرغلامان و مداحان امام حسین علیه السلام در اسلامشهر+فیلم

اسلامشهر - ایرنا - همایش تجلیل از خادمان و ستایشگران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)شهرستان اسلامشهر باحضور پیرغلامان و خادمان حضرت سیدالشهدا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دومین همایش تجلیل از خادمان وستایشگران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)شهرستان اسلامشهر باحضور پیرغلامان، ستایشگران، بیرق داران و وعاظ و خادمان در فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

پیر غلامان و خادمان حسینی را بعنوان مهمترین پاسداران میراث اهل‌بیت (ع) می‌شناسیم .

سنت دیرپای ستایشگری از آغاز در ادب فارسی و عربی وجود داشته و مدیحه سرایی، هنری مورد توجه بوده است، طوری که اگر کسی قریحه شعر گفتن داشت اشعاری درباره اتفاقات و حتی در وصف اشخاص می‌سرود. یکی از نخستین نمونه‌هایی که می‌توان به عنوان اولین مرثیه از آن یاد کرد مربوط به فرمایش امام سجاد (ع) می‌شود که بعد از بازگشت به مدینه خطاب به بشیر می‌فرمایند: آیا تو نیز همانند پدرت می‌توانی شعر بگویی؟ بشیر اولین مرثیه کربلا را با عنوان «یا اَهْلَ یَثْرِبَ لا مُقامَ لَکُمْ بِها…» می‌سراید و مورد تحسین و تشویق اهل بیت (ع) قرار می‌گیرد.

مداحی حرفه بسیار با شرافتی است و مداح می‌تواند از این طریق به تبلیغ معارف دین اقدام کند. وقتی یک مدیحه سرا، رنج اهل بیت (ع) را در کربلا و حوادث حزن‌آمیز صدر اسلام را بیان می‌کند در اصل به تبلیغ معارف دین و سوق دادن نسل جوان به عمل به دین و شریعت اقدام کرده است؛ مداح با تبلیغ معارف دین و همچنین با پرهیز از انحراف و خرافه گویی می‌تواند آن چیزی که مردم به خصوص جوانان برای پاک بودن و پاک زیستن و به معنای واقعی کلمه مؤمن بودن و عاقبت بخیری نیاز دارند، به آنان بیاموزد.

جامعه مدّاح کاری بزرگ بر عهده دارد و آن عبارت است از مدیریّت شادی و عزای جامعه. مداحان در حقیقت شادی‌های معنوی و عزاهای اساسی و قلبی و عمیق را مدیریّت کرده و جهت می‌دهند.مدیحه سرایی در هیئات هزار و یک نکته با اهمیت دارد. برای آگاه شدن بیشتر از بایدها و نبایدهایی که مداح در مدیحه سرایی باید مورد توجه قرار داد.

اعزام ارزان قیمت زائران اسلامشهری اربعین حسینی به مرز مهران

بنا بر برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای سومین سال پیاپی، ستاد اربعین حسینی شهرستان اسلامشهر نسبت به اعزام ارزان قیمت زائران کربلای معلی در اربعین از پایانه برون شهری اسلامشهر اقدام می نماید.

شهروندان جهت کسب اطلاع و ثبت نام می‌توانند به حوزه های مقاومت بسیج شهری مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha