۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85247090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین نشست بانوان اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گیلان برگزار شد

رشت _ ایرنا _ نخستین نشست بانوان اجلاس بین المللی پیرغلامان با حضور بانوان مداح و خادمان حسینی امروز (چهارشنبه) در بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پژوهشگر و استاد حوزه در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه امام صادق (ع) بنیانگذار روضه خانگی بوده است، گفت: امروز در مناطق مختلف کشور خانه‌هایی وجود دارد که بیش از یک قرن نسل به نسل روضه خانگی برگزار می‌کنند و این موضوع تبدیل به یک سنت شده است.

دکتر فروغ نیلچی‌زاده با بیان اینکه در روضه های خانگی کوچک، بزرگ، مرد و زن خانواده با روحیه‌های متفاوت برای برگزاری این میهمانی معنوی همکاری می‌کنند، افزود: روضه‌های خانگی فرصتی طلایی برای بهره‌گیری به منظور ارائه برنامه‌های موثر متناسب با نیازهای نوجوانان و جوانان است.

نیلچی زاده در ادامه با بیان اینکه دشمنان امروز در پیچ نهایی بشریت، مقوله مقدس خانواده را مورد هدف قرار داده اند،بیان کرد: همین موضوع موجب شد تا رئیس جمهور در سازمان ملل با سربلندی از موضوع خانواده دفاع کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تقدس زدایی ازدواج که از فطری‌ترین حقایق بشری است خاطر نشان کرد: اگر پاکی، تقدس و اصالت خانواده آسیب ببیند همه بشریت در جنگ قرار می‌گیرند.

پیشینه گیلان در پرورش خادمان اباعبدالله حسین (ع) درخشان است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه خاک گیلان مفتخر به آغوش کشیدن پیکرهای مطهری از سلاله سادات امام موسی کاظم(ع) فرزندان و نوادگان اهل بیت (ع) است، در این مراسم گفت: مایه افتخار است که در حرم مطهر فاطمه اخری (س) از سلاله رسول خدا(ص)، دختر حضرت موسی بن‌جعفر(ع) و خواهر امام رضا (ع) میزبان بانوان هستیم.

زهرا یعقوب نژاد با اشاره به پرورش بانوان بی‌مثالی در گیلان چون ملا خدیجه، نخستین زن گیلانی کاتب قرآن کریم، اضافه کرد: پیشینه این استان برای پرورش خادمان اباعبدالله حسین (ع) درخشان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اظهار کرد: این استان دارای ۴۴ شهید زن، ۶۹ جانباز زن، افزون بر ۲۱ هزار همسر جانباز و سه هزار مادر و همسر شهید و افزون بر ۲۰ کودک شهید است که این مهم تنها گوشه ای از ایثار و فداکاری جامعه زنان گیلان است.

مدیحه سرایی توسط بانوان مداح، نمایش آئینی، مدیحه سرایی از اقوام‌ زبان گیلکی، عربی و ترکی و تجلیل از پنج بانوی مداح پیشکسوت اعم برنامه های نخستین اجلاس بانوان مداح کشور بود، در این اجلاس ۳۰۰ بانوی مداح از سراسر کشور حضور داشتند که از این تعداد ۱۵۰ نفر آنان از استان گیلان هستند.

بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی شامگاه گذشته در مجتمع زیباکنار رشت گشایش یافت که به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha