۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبر: 85557911
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

طلوع خورشید برای ۴۶۰ دانش آموز بابلی

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبر: 85557911
طلوع خورشید برای ۴۶۰ دانش آموز بابلی

ساری - ایرنا - دانش آموزان دبستان پسرانه نوشیروانی بابل که ۱۳ سال چشم انتظار تکمیل مدرسه خود بودند، این روزها که پیشرفت فیزیکی ساختمان این مدرسه به بیش از ۹۰ درصد رسید و این طرح آموزشی در گام آخر تکمیل قرار گرفت، این طرح به سالها بلاتکلیفی دانش آموزان و خانواده آنها پایان داده و خورشید برای دانش آموزان این دبستان دوباره طلوع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساختمان جدید دبستان دولتی پسرانه نوشیروانی بابل که عملیات اجرایی این طرح آموزشی در اوایل دهه ۹۰ در شهر بابل به زمین زده شد، این طرح سالها نیمه کاره و بلاتکلیف رها شده بود و دانش آموزان این مدرسه در دبستان های اجاره ای شهر بابل خانه به دوش بودند.

دانش آموزان این مدرسه که در گام اول به مدرسه قدیمی محله حکیم آباد شهر بابل منتقل شده بودند، تا سه سال پیش در این مدرسه تحصیل می کردند و ریزش بخشی از سقف این دبستان سبب شد به یکباره این دانش آموزان به منطقه دورتر از مدرسه فعلی کوچ کنند.

این دانش آموزان این بار در یک مدرسه ای با سازه های قدیمی دیگر در محدوده میدان حمزه کلای شهر بابل منتقل شدند که دوری مسافت و استهلاک ساختمان این مدرسه هم مصایبی را برای دانش آموزان به همراه داشت.

دوری مسافت مدرسه در محدوده حمزه کلای شهر بابل برای برخی از خانواده ها در حدی دور شده بود که به اندازه هزینه یک مدرسه غیر دولتی خرج بر روی دست خانواده ها گذاشته است.

پیگیری های مستمر خانواده ها سبب شد که در نهایت فرایند تکمیل این مدرسه دولتی در دستور کار قرار گیرد و این روزها خبرهای خوشی برای این دانش آموزان و خانواده های آنها در راه است.

مدرسه جدید ۱۲ کلاسه نوشیروانی بابل که در منطقه مناسبی در شهر بابل در کنار خیابان شریعتی این شهر واقع شد هر روز در معرض دید شهروندان قرار دارد.

مکان فعلی این دبستان در محدوده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و مرکز معلولین نوشیروانی واقع شد که زمین همه این مکانها به همراه زمین دبستان نوشیروانی بابل اهدایی خیر شهیر مازندران سید حسین فلاح نوشیروانی است.

در هفته های گذشته خبرهای نگران کننده ای برای این ۴۶۰ دانش آموز و خانواده های آنها دست به دست شد که این دبستان با یک نام و مقطع تحصیلی جدید در سال جاری دانش آموز جذب خواهد کرد که اداره آموزش و پرورش بابل با تکذیب این شایعه، خیال دانش آموزان و خانواده های آنها را راحت کرد.

دبستان در حال تکمیل نوشیروانی که در کنار جاده اصلی واقع شد هر روز خانواده های این دانش آموزان به بهانه های مختلف از جمله پیاده روی در جریان فرایند تکمیل این واحد آموزشی لاکچری قرار می گیرند.

۱۳ سال چشم انتظاری

مادر یکی از دانش آموزان دبستان نوشیروانی بابل در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز همه این ۴۶۰ دانش آموز بابلی و خانواده های آنها خوشحال هستند که صبر ۱۳ ساله اهالی این منطقه جواب داد و این دبستان در مرحله تکمیل قرار گرفت.

فاطمه اصغری اظهار کرد: خیلی از خانواده های این دانش اموزان به علت دوری مسافت مدرسه هزینه های سنگینی پرداخت کردند که این امر به اقتصاد خانواده آسیب رساند.

وی با بیان این که با افتتاح دبستان نوشیروانی بابل بسیاری از دانش آموزان نیازی به سرویس مدرسه ندارند و خانواده ها یا دانش آموز با چند دقیقه پیاده روی در مدرسه حاضر می شوند، اظهار کرد: برخی از خانواده ها به اندازه هزینه مدرسه غیر دولتی برای دانش آموزان خود پول سرویس مدرسه دادند.

طلوع خورشید برای ۴۶۰ دانش آموز بابلی

اصغری گفت: خیلی از خانواده ها در طول این ۱۳ سال دوست داشتند فرزند آنها در این مدرسه تحصیل کند که متصل به خانه محل زندگی آنها بود اما به خاطره نیمه کاره بودن این دبستان امکانش فراهم نشد.

این مادر با اشاره به این که در چند هفته گذشته شایعه شد که دبستان نوشیروانی با نام و مقطع تحصیلی دیگر دانش آموز خواهد گرفت، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده اداره آموزش و پرورش بابل به صورت جدی این شایعه را رد کرد.

اصغری تصریح کرد: تقاضای ما از مسوولان شهرستانی آن است که مرحله پایانی تکمیل این مدرسه را زودتر به پایان برسانند تا دانش آموزان مهرماه جاری بدون هیچ مشکلی در این مدرسه درس بخوانند.

گام آخر

مدیر آموزش و پرورش بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیشرفت فیزیکی تکمیل ساختمان دبستان نوشیروانی بابل به بالای ۹۰ درصد رسیده و در گام آخر تکمیل قرار دارد.

مهدی اسدی امیری اظهار کرد: بنای ساختمان و نمای بیرونی دبستان نوشیروانی بابل به پایان رسید و در حال حاضر حیاط سازی و ساخت سر درب این مدرسه در حال انجام است.

وی با بیان این مطلب که برای تجهیز این مدرسه هیچ مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: همه تلاش ها بر این است تا گام آخر تکمیل این مدرسه هر چه زودتر انجام شود و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را در مدرسه جدید جشن بگیرند.

طلوع خورشید برای ۴۶۰ دانش آموز بابلی

رئیس اداره آموزش و پرورش با رد شایعه موجود در خصوص تغییر نام و مقطع این دبستان اظهار کرد: بدون تردید دبستان ۱۲ کلاسه نوشیروانی بابل به همین نام فعالیت خواهد کرد.

این مقام مسوول با اطمینان به خانواده های این دانش آموزان گفت: بعد از تکمیل سر درب ورودی این دبستان تابلوی مدرسه ۱۲ کلاسه زنده یاد نوشیروانی بر روی آن نصب خواهد شد.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل دارای ۹۰ هزار دانش آموز است که در بیش از ۵۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha