۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85557940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درمان «پیسی» با استفاده از سلول درمانی در جهاد دانشگاهی شیراز

شیراز - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی فارس گفت: درمان پیسی با استفاده از سلول‌درمانی به عنوان دستاورد تحقیقات پژوهشگران جهاد دانشگاهی، اکنون در شیراز آغاز شده است.

امیرحسین استقلال، یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جهاد دانشگاهی فارس اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان نخستین رویداد تخصصی پزشکی بازساختی - پزشکی آینده بود و پژوهشگران و متخصصان استفاده از سلول‌های بنیادی بیماری‌های مزمن و سخت علاج درباره ضرورت‌های این بخش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی شیراز در یکسال گذشته سلول‌درمانی را آغاز کرده و مشخصا بیماری «پیسی» وارد فاز درمان شده است.

استقلال اضافه کرد: متقاضیان استفاده از این درمان می‌توانند به درمانگاه جهاد دانشگاهی فارس در تقاطع بلوار عدالت و رحمت در شیراز مراجعه کنند.

مطالعه درباره فرونشست های مناطق شهری

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده مطالعات شهری با همکاری دانشگاه شیراز، استانداری فارس و شهرداری شیراز، اعلام کرد: در زمان حاضر این پژوهشکده بررسی مساله فرونشست مناطق شهری شیراز را اولویت نخست خود قرار داده و پژوهشگران در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: فضای سبز شهری شیراز نیز دومین اولویت پژوهشکده مطالعات شهری فارس است که اکنون مطالعات در این زمینه نیز آغاز شده و دو مساله دیگر نیز دریافت شده که پس از پایان مطالعات فرونشست‌های و فضای سبز شیراز آغاز می‌شود.

استقلال با اشاره به برخی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فارس در عرصه شهری، گفت: طی ماه‌های گذشته قراردادهای بزرگی با شهرداری شیراز برای ارائه خدمات مشاوره و آموزش مردم در مناطق کم‌برخوردار شهری بسته شده و پنج تیم مجهز با حضور در این مناطق برای توانمندسازی شهروندان تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: یک اختراع در حوزه بهبود بهره‌روری در کشاورزی از دیگر دستاوردهای پژوهشگران جهاد دانشگاهی فارس در یکسال گذشته بود.

جهاد دانشگاهی فارس در عرصه فرهنگ

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: طی یکسال گذشته مرکز فارس میزبان ۲ جشنواره ملی فرهنگی و سیزدهمین مرحله مسابقات ملی مناظره دانشجویی با حضور ۳۵ تیم از سراسر کشور بود.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاه فارس هفت کتاب با محوریت حوادث تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)منتشر کرد.

استقلال گفت: جهاد دانشگاهی فارس با ۱۷ مرکز اموزشی در این استان فعالیت می‌کند و مرکز تخصصی آموزشی فسا نیز به تازگی بهره‌برداری شد.

درمان پیسی با استفاده از سلول درمانی در جهاد دانشگاهی شیراز

جهاد دانشگاهی، یکه‌تاز تولید تجهیزات قطار شهری در خاورمیانه

رئیس جهاد دانشگاهی فارس عنوان کرد: امروز جهاد دانشگاهی تنها تولید کننده «یو پی اس‌» و «رکتیفایر» مورد نیاز خطوط قطار شهری در خاورمیانه است که امروز در مترو شیراز نیز استفاده شده است.

استقلال گفت: یو پی اس‌ها، برق را برای هنگام قطع برق ذخیره می کند تا این مواقع قطار در تونل نماند و رکتیفایرها نیز برق شهری را برای استفاده در خطوط مترو مناسب‌سازی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha