۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85557955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات ورزش گلف در کردستان؛ از عدم آشنایی خانواده‌ها تا نبود زیرساخت

سنندج- ایرنا- ورزش گلف در کردستان به واسطه عدم آشنایی خانواده‌ها و نبود زیرساخت‌ و تجهیزات لازم، آنگونه که انتظار می‌رود، توسعه نیافته است.

به گزارش ایرنا، گلف از جمله ورزش‌ها و بازی‌های فضای آزاد است که در آن بازیکنان به صورت فردی یا تیمی به‌وسیله چوب‌های مخصوص توپ کوچکی را درون سوراخی در زمین می‌اندازند.

به طور کلی گلف پرتاب یک توپ از نقطه شروع بازی به درون یک سوراخ است که به وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر اساس قوانین مشخصی انجام می شود.

زمین گلف حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمربع وسعت دارد و برای بازی گلف کفش مخصوص میخ‌داری احتیاج است تا موقع ضربه زدن پای بازیکن نچرخد؛ البته لباس گلف هم برای راحتی حرکت بدن و از جنس مخصوص درست شده است.

این ورزش در کردستان نوپاست و با چالش ها و مشکلاتی مواجه است؛ در همین رابطه با "میلاد نادری" دبیر هیات گلف کردستان گفت و گویی انجام دادیم که شرح آن در ادامه می آید.

ایرنا: از وضعیت گلف استان و امکانات و زیرساخت ها بگویید.

نادری: با توجه به نوپا بودن هیات گلف استان کردستان و نبود هیچ زیرساخت و تجهیزاتی قبل از تاسیس برای فعالیت رشته گلف و انجمن های زیر مجموعه در استان، این ورزش در استان با مشکلات زیادی مواجه است اما خوشبختانه با حمایت فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان، اعضای هیات و سرمایه گذار بخش خصوصی توانستیم اولین مجموعه ورزشی تخصصی گلف و انجمن های تابعه فدراسیون را در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج احداث کنیم و امیدواریم این مجموعه در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شده و شروع به فعالیت کند.

ایرنا: در حال حاضر هیات و گلف استان با چه مشکلات و چالش هایی مواجه است؟

نادری: مشکلات مالی، نوپا بودن، عدم آشنایی افراد جامعه با ورزش گلف و انجمن های زیر مجموعه، نبود زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز مهم ترین مانع هیات گلف استان بر سر توسعه این رشته تازه وارد به کردستان است.

ایرنا: چه اقدامات مهمی برای توسعه این رشته ورزشی در کردستان انجام دادید؟

نادری: جذب سرمایه گذار برای احداث اولین مجموعه ورزشی گلف در سنندج، برگزاری دوره های آموزش مقدماتی مربیگری مینی گلف و بهکاپ به میزبانی استان کردستان، اعزام اعضای هیات به دوره های آموزشی گلف، مینی گلف، وودبال، کروکت، بهکاپ به میزبانی فدراسیون و برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی از مهم ترین اقدامات این هیات بوده است.

مشکلات ورزش گلف در کردستان؛ از عدم آشنایی خانواده‌ها تا نبود زیرساخت

ایرنا: برنامه شما برای ارتقای گلف کردستان در سال جاری چیست؟

نادری: در مرحله اول راه اندازی هیات های شهرستانی، افزایش تعداد ورزشکاران، ساخت زمین‌های جدید در شهرستان ها، برگزاری مسابقات مختلف برای ارتقای سطح کیفی ورزش گلف، فراهم کردن امکانات لازم برای رشد و شکوفایی ورزشکاران، برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی به مناسبت های مختلف در سطح استان برای استعدادیابی دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان، داوران و مسئولان باشگاه‌ها و شرکت در کلاس های آموزشی فدراسیون به منظور ارتقا سطح علمی و فنی آن‌ها از مجموعه برنامه هایی است که برای توسعه و پیشرفت هیات گلف در استان صورت می گیرد.

ایرنا: در زمینه جذب حمایت بخش خصوصی یا واحدهای تولیدی بزرگ اقدامی انجام داده اید؟

نادری: چهار انجمن به ترتیب مینی گلف، وودبال، بهکاپ و کروکت زیرمجموعه هیات گلف است. ورزش گلف و انجمن های زیر مجموعه یک ورزش مفرح و همگانی بوده و باتوجه به اینکه این رشته های ورزشی عامه پسند است و پتانسیل خوبی نسبت به بعضی از رشته های ورزشی دارد، توانستیم در طول مدت کوتاهی برای ساخت اولین مجموعه ورزشی گلف در استان یک سرمایه گذار بخش خصوصی را متقاعد به احداث مجموعه ورزشی گلف کنیم؛ در ضمن برای راه اندازی این مجموعه بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

ایرنا: حمایت اداره کل ورزش و جوانان یا سایر دستگاه ها چگونه بوده است؟

نادری: اختصاص ۲ هزار متر زمین برای ساخت اولین مجموعه ورزشی گلف در سنندج و کمک مالی جهت خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز از حمایت های شاخص اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان به هیات گلف استان بوده است. اینجا لازم است از حمایت مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی و معاونت توسعه ورزش اداره‌کل تشکر کنم.

ایرنا: چند نفر به صورت سازمان یافته و بیمه شده در کردستان فعالیت دارند؟

نادری: هیات گلف استان کردستان در حال حاضر با گسترش این رشته ورزشی در شهرستان های سنندج، سقز، مریوان و سروآباد فعالیت دارد و با توجه به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در مدارس و بخش های مختلف توانستیم تا کنون ۱۶۰ نفر علاقه‌مند به این رشته ورزشی را ترغیب و جذب کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha