روند سرپرست هیات تهران ادامه پیدا کند، افشاگری می‌کنم/ او غریبه‌ای در پرورش‌اندام است

تهران- ایرنا- دبیر کمیته قوی‌ترین مردان ایران و رئیس کمیته پاورلیفتینگ استان تهران درباره وضعیت هیات پرورش اندام پایتخت، گفت: مدیریت سرپرست موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده و اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، افشاگری‌های زیادی انجام خواهم داد.

پیمان ماهری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص وضعیت هیات بدنسازی استان تهران، اظهار داشت: شرایط خاصی برای ابوالفضل قناعتی، رئیس پیشین هیات پیش آمد و مجبور شدیم که به دوران سرپرستی برویم. علی‌اکبر کریمی، سرپرست هیات تهران از وقتی که پا به این عرصه گذاشت، مشخص بود که از خانواده ورزش پرورش اندام نیست و مشکلات را نمی‌داند. وقتی از روزمه او می‌پرسیم، از سال‌های گذشته‌اش و سنین ۱۸، ۱۹ سالگی صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی اکبری بر صندلی سرپرستی نشست، با کمک تعدادی از بچه‌های تهران کار پیش رفت. وظیفه او طبق حکمی که از طرف فدراسیون دریافت کرد، ایجاد شرایط برای برگزاری انتخابات بود ولی او تصمیم گرفت که طوری کارها پیش ببرد تا خودش بتواند رئیس آینده هیات تهران باشد. وقتی ورزشکاران پرورش‌اندام تهران از این برنامه با خبر شدند، دیگر رفاقت را با سرپرست تهران کنار گذاشتند و خواستند از حضور کسی که عضو خانواده بدنسازی نیست، برای ریاست هیات پرورش اندام استان تهران جلوگیری کنند.

رئیس کمیته پاورلیفتینگ استان تهران با اشاره به نقش سرپرست جدید در ریاست این هیات، عنوان کرد: مسابقات بدنسازی قهرمانی تهران را اهالی خود استان برگزار کردند و کریمی فقط یک گوشه نشست و نگاه کرد. او حتی اسم رئیس حوزه‌های استان را هم نمی‌داند. به همراه بقیه دوستان استان، انتقادهای زیادی به او کردم که وقت برای اصلاح خواست ولی ماجرا این است که وظیفه او فقط برگزاری انتخابات است نه آنکه ایجاد شرایط را پشت گوش بیاندازد و فقط به فکر مدیریت و نشستن بر صندلی ریاست باشد. این روندی که او پیش گرفته، فقط نفاق ایجاد می‌کند.

وی افزود: او فکر می‌کند که ورزشکارانی مثل من نباید در روند مدیریت استان دخالت کنند ولی خود من چهار جایگاه مختلف دارم که اجازه نظر دادن و انتقاد را به من می‌دهد. ریاست کمیته پاورلیفتینگ استان، دبیر کمیته قوی‌ترین مردان کشور، رکورددار لیلفت جهان و ورزشکار نخبه ایران، چهار جایگاهی است که اگر کسی با داشتن آن‌ها نتواند نظر بدهد، دیگر نظر چه کسی را باید قبول کنند؟ عناوین مختلفی از خودش برای کسب جایگاه بیان می‌کند ولی این سوابق به درد ما نمیخورد و فقط باید انتخابات برگزار شود تا تکلیف این ورزش در تهران مشخص شود.

ماهری‌پور در مورد صدور برخی احکام در زمان سرپرستی هیات، خاطرنشان کرد: مدتی پیش برای برخی افراد از سوی سرپرست هیات احکامی صادر شد، اما اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران این احکام را باطل و دستور بازگشت افراد قبلی به مسئولیت‌ها را صادر کرد. این کار فقط موجب آبروریزی شد. او حتی نمی‌داند سرپرست هیات نمی‌تواند چنین احکامی صادر کند.

وی تاکید کرد: اطلاعات پایین سرپرست استان موجب عقب افتادگی هیات در برگزاری مسابقات شده است. رقابت‌های بدنسازی و پارولیفتینگ قهرمانی تهران به تاریخ دیگری موکول شده و این مسئله به دلیل بی‌تدبیری و عدم آگاهی سرپرست استان است. فکر می‌کنم سرپرستی کریمی از بد اقبالی استان تهران باشد که با وجود بزرگان و ورزشکاران حرفه‌ای که صاحبان اصلی پرورش‌اندام تهران هستند، چنین شخصی غریبه‌ای روی کار بیاید. خودش می‌گوید که سابقه فعالیت در رشته‌های رزمی دارد، پس باید در همان زمینه فعالیت کند. اگر قرار است چنین تغییراتی صورت بگیرد، ورزشکاری مثل من را نیز در یک زمینه رزمی به کار بگیرند تا سرپرست یا رئیس یک هیات شوم.

دبیر کمیته قوی‌ترین مردان فدراسیون بدنسازی ایران، واکنش فدراسیون را نسبت به سرپرستی این هیات شرح داد و گفت: مهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی نیز دل خوشی از کریمی نداشته ولی توان تغییر او را ندارد. نمی‌دانم چه شرایطی است که رئیس فدراسیون و مدیر اداره‌کل ورزش استان، با وجود نارضایتی نمی‌توانند او را تغییر دهند. اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند، افشاگری‌های زیادی انجام خواهم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha