گندمکاران گلستان ۸۰ درصد طلب خود را دریافت کردند
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون ۱۵۴ هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران استان معادل ۸۰ درصد از مجموع ۱۹۳ هزار میلیارد ریال بهای محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی، به حساب آنان واریز شد.

روح‌الله مهری روز یکشنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: مبلغ واریزی به حساب بانکی گندمکاران استان بابت تحویل محصول از اول تا ۲۳ خرداد به صورت کامل، ۲۳ تا ۲۰ تیر ۵۰ درصد و ۲۰ تیر تا هفت مرداد ۳۰ درصد بوده است.

به گفته وی تاکنون یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن گندم به صورت خرید تضمینی از سوی ۹۸ مرکز در ۱۴ شهرستان گلستان خریده ش د و این استان را در رتبه دوم خرید تضمینی پس از خوزستان قرار داد.

وی یادآور شد: علاوه بر پنج سیلو دولتی در گرگان، علی آبادکتول، گنبدکاووس، کلاله و گالیکش، کارخانه آرد در مراوه‌تپه، ۲ شرکت تعاون روستایی در مینودشت، یک تعاون روستایی در گرگان و انبار طریق القدس در آزادشهر، آماده خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

برداشت گندم از کشتزارهای گلستان از اوایل خرداد با مساعد بودن شرایط آب و هوایی آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه می‌یابد.

گندمکاران گلستان ۸۰ درصد طلب خود را دریافت کردند

براساس گزارش مسوولان جهادکشاورزی گلستان، امسال حدود ۳۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است.

استان گلستان از لحاظ کمیت و میزان تولید گندم، دارای برتر را در میان استان‌های کشور است.

علاوه بر این به باور برخی کارشناسان، در بحث کیفیت گندم تولیدی استان گلستان مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کِش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این لحاظ گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha