امام جمعه ارومیه: مدعیان آزادی بیان تحمل شنیدن نوای قرآن را ندارند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مدعیانی که ادعای آنان در خصوص آزادی بیان، گوش فلک را کر کرده، تحمل شنیدن صدای قرآن را ندارند و به همین خاطر در صدد مقابله با آن بر می آیند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در آیین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف آذربایجان غربی افزود: مدعیان دروغین آزادی دست به سوزاندن قرآن می زنند و تصور می کنند با سوزاندن، این کلام الهی از بین خواهد رفت در حالی که قرآن کریم با این هجمه ها عظمت خود را از دست نمی دهد.

وی خطاب به فعالان قرآنی و شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اظهار کرد: قرآن را با تدبر و تانی بخوانید زیرا با تامل و تدبر خواندن قرآن زندگی ما را تغییر می دهد و راه جدیدی در برابرمان ترسیم می کند.

وی اضافه کرد: درطول تاریخ زندگی بسیاری از افراد با شنیدن یک آیه قرآن تغییر یافته و در مسیر خوبی قرار گرفته و عاقبت به خیری و زندگی توام با صداقت نصیبشان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: اگر قرآن کریم واقعا با تدبر و تامل و تانی خوانده شود، تغییرات بزرگی را در زندگی فرد به وجود آورده و سعادت را نصیب او می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: خداوند متعال قرآن کریم را نوری بی انتها و وسیله ای برای هدایت بشر معرفی و نبی مکرم اسلام را چراغ منیر و سراج منیر دانسته که با تاسی از قرآن سخن گفته و حرکت کرده و بشر را هدایت می کند.

وی افزود: قرآن بشر را از تاریکی و جهالت نجات می دهد و کسی که زندگیش با قرآن عجین شود، بدون شک راه روشنی در پیش خواهد داشت.

امام جمعه ارومیه: مدعیان آزادی بیان تحمل شنیدن نوای قرآن را ندارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی هم در آغاز این مراسم اظهارکرد: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت ۱۵٠ نفر در ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت با بیان اینکه ۶۵۰ نفر در این جشنواره قرآنی گسترده ثبت نام کرده بودند، اضافه کرد: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه منطقه شمال به مرکزیت خوی، جنوب در مهاباد و مرکز استان ارومیه برگزار شد و ۱۵۰ نفر (۷۰ نفر از خواهران و ۸۰ نفر از برادران) به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های ترتیل، قرائت، تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان و دعاخوانی در ۲ بخش خواهران و برادران برگزارشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه تنها نفرات اول برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت، افزود: این بار مرحله کشوری به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

امام جمعه ارومیه: مدعیان آزادی بیان تحمل شنیدن نوای قرآن را ندارند

به گزارش ایرنا، دراین آیین از برگزیدگان چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha