۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 2999
کد خبر: 85558150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای فناور کرمانشاه ۲۵ میلیون دلار محصول صادر کردند

کرمانشاه - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۵ میلیون دلار از محصولات واحدهای فناور استان به هشت کشور دنیا صادر و فروخته شد، گفت: در صورتیکه شاهد رفع تحریم‌ها و گشایش‌های بین‌المللی باشیم، میزان فروش واحدهای فناور استان دوچندان خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ مسلم حدیدی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: امروز واحدهای فناور ما برخی از محصولات خود را به دلیل تحریم مجبورند با واسطه بفروشند و اگر ارتباطات بین المللی ما بهبود و گسترش یابد قطعا شاهد افزایش میزان فروش محصولات در سطح بین الملل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۳۲۵ واحد فناور از حمایت های پارک علم و فناوری کرمانشاه بهره می برند و در سال گذشته هم چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محصولات خود را به فروش رساندند، گفت: استان کرمانشاه با ۹۵ شرکت دانش بنیان، رتبه نخست غرب کشور در تعداد شرکت های دانش بنیان را دارد و این در حالی است که مجموعه جهاد دانشگاهی دارای هفت مرکز رشد و سه کانون شکوفایی خلاقیت در استان است.

فرهنگ کار و کارآفرینی در استان کرمانشاه بسیار ضعیف است

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اینکه این سازمان در چهار بخش پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان و حوزه فرهنگی به مردم خدمات مورد نیاز را ارائه می دهد گفت: توجه ویژه به حوزه های فرهنگ و اشتغال از محورهای اصلی فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان کرمانشاه است چراکه براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، فرهنگ کار و کارآفرینی در این استان بسیار ضعیف است.

واحدهای فناور کرمانشاه ۲۵ میلیون دلار محصول صادر کردند
مسلم حدیدی رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه

حدیدی استعدادیابی دانش آموزان و تغییر مسیر شغلی نوجوانان را در مدارس ضروری دانست و افزود: تغییر در نوع نگرش و رویکرد را باید در سنین نوجوانی آغاز کرد چرا که ما از دانشجویان هم شروع کردیم اما در این سنین بسیاری از ساختارهای ذهنی شکل گرفته است و لذا تلاش کردیم در یک تفاهم نامه هشت بندی با آموزش و پرورش مسیر فکری حدود یک هزار دانش آموز استان را به سمت موضوعات مرتبط با کارآفرینی و اشتغاال تغییر دهیم.

وی آموزش را یکی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد شغل خصوصا برای دانش آموختگان دانشگاه عنوان کرد و گفت: حدود ۴۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاهی استان بیکار هستند و در این راستا جهاد دانشگاهی در یک سال گذشته ۵۰۶ دوره آموزش مهارت محور برای ۵۰ هزار نفر در استان را ارائه داده که هدف نهایی آنها ایجاد شغل پایدار بوده است.

راه اندازی شهرک فناوری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود از تولد یک هزار و ۳۵ نوزاد با حمایت های مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ خدمت متنوع به زوج های نابارور ارائه شده است به نحوی که با استفاده از بیمه های گوناگون هزینه های درمان ناباروری را برای زوجین به حداقل رساندیم.

حدیدی با اشاره به اینکه راه اندازی شهرک فناوری به دلیل نزدیکی به کشور عراق میتواند حوزه فناوری استان را متحول کند گفت : برای راه اندازی شهرک فناوری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در وسعت ۲۵ هزار متر مربع ۶۰ واحد تولیدی بزرگ بتوانند در آن فعالیت کنند.

سازمان جهاد دانشگاهی سال ۱۳۵۹ با دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و این سازمان در استان کرمانشاه به عنوان یکی از جامع ترین سازمان های کشور با بیش از ۳۰ ساختار در حوزه های پژوهش، فناوری، فرهنگی، آموزش، کارآفرینی، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کند به نحوی که امروز افتتاح واحد نیمه صنعتی تولید کربن فعال از قیر طبیعی، راه اندازی مرکز تبادل فناوری اطلاعات استان و تجاری سازی ۶ محصول فناورانه برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha